Sosiaalisen median hallintatyökalun valitseminen
Vainionpää, Jari (2016)
Vainionpää, Jari
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705056462
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705056462
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa tanssialan yritykselle suositus yhden tai useamman sosiaalisen median hallintatyökalun käyttöönotosta ja samalla kertoa mitä hyötyjä työkalujen avulla voidaan saavuttaa. Yritys on käyttänyt sosiaalisen median palveluista Youtube videonjako-, Facebook yhteisö- ja Instagram kuvienjakopalvelua. Näiden sosiaalisen median palveluiden käyttö ei ole ollut kovin tehokasta ja palvelut eivät ole olleet aina ajan tasalla. Sosiaalisen median hallintatyökalu toimeksianto yritykselle etsittiin eri internetissä toimivia palveluita ja sovelluksia tutkimalla ja vertailemalla. Sosiaalisen median hallintatyökalun eduksi havaittiin se, että useimpien hallintatyökalujen avulla yrityksellä on mahdollisuus hallita keskitetysti kaikkia sosiaalisen median palveluita yhdestä paikasta ja hallintatyökalulla yritys pystyy tehokkaammin kohdentamaan ja automatisoimaan sosiaalisen median digimarkkinointia, julkaisuja ja säästämään aikaa.
Opinnäytetyön aluksi käytiin läpi miksi yrityksen on hyvä olla sosiaalisessa mediassa mukana ja mitä siellä olemisessa kannattaa ottaa huomioon. Tämän jälkeen katsottiin läpi erilaisia sosiaalisen median hallintatyökaluja, joista tehtiin yhteenveto. Lopuksi katsottiin, miten digimarkkinointi ja julkaiseminen sosiaalisen median hallintatyökalulla voi auttaa viestin perille saamista kohdeyleisölle ja annettiin yritykselle suositus sosiaalisen median hallintatyökalun käyttöönotosta.
Opinnäytetyön tuloksena yritykselle annettiin suositus sosiaalisen median hallintatyökalun käyttöönotosta. Sosiaalisen median hallintatyökaluista käytiin läpi vain tunnetuimpia. Näistä vaihtoehdoista rajattiin myöhemmin pois ne hallintatyökalut, jotka eivät tue niitä sosiaalisen median palveluita, joita toimeksianto yritys on aiemmin käyttänyt.
Opinnäytetyön aluksi käytiin läpi miksi yrityksen on hyvä olla sosiaalisessa mediassa mukana ja mitä siellä olemisessa kannattaa ottaa huomioon. Tämän jälkeen katsottiin läpi erilaisia sosiaalisen median hallintatyökaluja, joista tehtiin yhteenveto. Lopuksi katsottiin, miten digimarkkinointi ja julkaiseminen sosiaalisen median hallintatyökalulla voi auttaa viestin perille saamista kohdeyleisölle ja annettiin yritykselle suositus sosiaalisen median hallintatyökalun käyttöönotosta.
Opinnäytetyön tuloksena yritykselle annettiin suositus sosiaalisen median hallintatyökalun käyttöönotosta. Sosiaalisen median hallintatyökaluista käytiin läpi vain tunnetuimpia. Näistä vaihtoehdoista rajattiin myöhemmin pois ne hallintatyökalut, jotka eivät tue niitä sosiaalisen median palveluita, joita toimeksianto yritys on aiemmin käyttänyt.