Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointi : Case: Ravintola Le Qulkuri

Heinikangas, Silja; Aaltola, Asta (2017)

 
Avaa tiedosto
Heinikangas Silja Aaltola Asta.pdf (4.098Mt)
Lataukset: 


Heinikangas, Silja
Aaltola, Asta
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704144801
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ravintola Le Qulkurin sosiaalisen median palveluita ja kanavia ja saada ne vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita ja toiveita. Tavoitteena on lisätä vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa asiakkaiden kanssa ja valittuja kanavia hyödyntäen tavoittaa uusia asiakkaita. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivisena tutkimus menetelmänä tunnettuuskyselyä. Tunnettuuskysely toteutettiin paperisena kyselylomakkeena huhtikuussa 2016. Kohderyhmänä olivat ravintolan asiakkaat. Otantamenetelmä oli systemaattinen otanta eli kaikki vastaukset huomioitiin. Vastaajia oli 105. Tutkimuksen tulokset analysoitiin Zoho surveyllä, johon syötettiin paperisesta kyselylomakkeesta koostetut vastaukset. Tutkimustulosten perusteella analysoitiin parhaat kanavat Le Qulkurin sosiaalisen median markkinointiin. Tulokset antoivat selkeän suunnan kehittää markkinointia sosiaalisessa mediassa. Pääkanaviksi valikoituivat kyselyn perusteella Facebook ja Instagram, jotka olivat vastauksissa selvästi vastaajien eniten seuraamia medioita. Muita kyselyssä esitettyjä palveluita seurattiin vähemmän. Tärkeimmäksi markkinointikanavaksi nousi selkeästi Facebook. Vastauksissa korostuivat aktiivisen päivittämisen tärkeys ja sisällön persoonallisuus kuvien, videoiden ja kilpailuiden avulla.
Sosiaalista mediaa kannattaa hyödyntää yrityksen markkinoinnissa, koska se on edullinen ja tehokas markkinointikanava. Sosiaalinen media on oleellinen osa ihmisten arkipäivää, joten sitä ei kannata ohittaa olan kohautuksella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste