Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma : yhtyeelle Every Green in May

Rajala, Anu (2017)

 
Avaa tiedosto
Rajala_Anu.pdf (1.672Mt)
Lataukset: 


Rajala, Anu
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086811
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä Every Green in May -yhtyeelle markkinointisuunnitelma sosiaalista mediaa ja internetkanavia hyväksikäyttäen. Työssä käsitellään brändin rakentamista ja sen merkitystä viestintään. Eri internetkanavien sisältömarkkinointiin pyrittiin luomaan oma, mutta yhtenäinen linja, jota pystytään toteuttamaan vastaisuudessa. Jokaiseen kanavaan määriteltiin mittarit, joiden avulla markkinointia seurattiin. Tavoitteena oli saada ymmärrys siitä, millaiset markkinointitoimenpiteet olivat kan-nattavia ja mitkä eivät.

Tutkimuksessa vertailin kahden EP:n markkinointia ja sen onnistuneisuutta julkaisupäivästä kahden viikon ajan. Facebook-sivuille, YouTube-kanavaan ja kotisivuille asetettiin mittarit, joita tarkastelemalla ja vertailemalla havainnoitiin julkaisujen tehokkuutta. Viime vuonna tehdyn julkaisun Facebook-päivitykset olivat onnistuneita ja tämän kevään julkaisun osalta YouTube-kanavassa markkinointi oli parantunut edellisestä. Yhtyeen kotisivujen parannukset olivat erinomaisia ja tämä näkyi selvästi eri mittarein tarkasteltuna.

Tutkimustulosten perusteella suosittelisin yhdistelemään onnistuneiksi todettuja tapoja luoda sisältöä. Tulevia julkaisuja markkinoitaessa on muistettava pitää sisältö edelleen yhtenäisenä. Facebookissa voisi jakaa enemmän YouTube-linkkejä, jolloin saataisiin molempiin kanaviin sisältöä ja liikennettä. Kotisivujen sisältöä voisi hyväksikäyttää myös sosiaalisen median kanavissa. Valmiiksi asetetut mittarit auttavat markkinoinnin seuraamisessa tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste