Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jatkuvan parantamisen mallin tehostaminen palveluvarastoympäristössä

Pospelov, Ilja (2017)

 
Avaa tiedosto
Pospelov_Ilja.pdf (1.770Mt)
Lataukset: 


Pospelov, Ilja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704064371
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin kansainvälisen logistiikan palvelutuottajan palveluvarastointiorganisaatioon. Sen tavoitteena oli tehostaa jatkuvan parantamisen mallia palveluvarastoympäristössä benchmarkkaamalla jatkuvan parantamisen malleja muista yrityksistä. Muiden yrityksien malleja tutkittiin erilaisista näkökulmista. Benchmarking-tutkimus on tehokas tapa verrata omien toimintatapojen tehokkuutta muihin. Benchmarkeista piti etsiä parhaat asiat ja koota niistä kehitysehdotuksia, jotka tehostaisi toimeksiantajan jatkuvan parantamisen mallia. Kehitysehdotukset tehtiin ongelmille, jotka toimeksiantaja on itse havainnut toiminnassaan. Benchmark-tutkimuksen tueksi laadittiin teoreettinen näkökulma jatkuvan parantamisen ilmiöstä.
Tutkimuksen benchmarkit koottiin yritysvierailuilta ja haastatteluista saadusta tiedosta ja verrattiin toimeksiantajan malliin. Jokaiseen benchmarkkiin liittyi joko haastattelu yritysvierailulla tai puhelimessa. Jatkuvan parantamisen harjoittaminen voi esiintyä todella erilaisissa muodoissa, joten kaikki esitetyt jatkuvan parantamisen mallit ovat hyvin erilaisia. Tutkimuksen toteuttamiseen liittyi paljon aikataulun suunnittelua, sillä kaikkien haastateltavien kanssa piti sopia erikseen haastattelujen ajankohdat. Muiden yrityksien malleja on vaikea arvostella, sillä erilaisessa toimintaympäristössä voi olla hyötyä erilaisista menetelmistä.
Benchmarkit ovat tutkimuksen päätuloksia. Benchmarkeista johdetut kehitysehdotukset ovat sivutuloksia ja niistä ei ole käytännön kokemusta, joten niiden vaikutusta ei voida esitellä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste