KIINNOSTAAKO KAMPANJA? : Case: Sampo Pankki Oyj:n Fiksut Päivät
Vauhkonen, Tuomas (2010)
Vauhkonen, Tuomas
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004196589
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004196589
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Sampo Pankin Jyväskylän konttorin asiakkaiden kokemuksia Sampo Pankki Oyj:n valtakunnallisesta Fiksut Päivät -kampanjasta. Pankkien välinen kilpailu on erittäin kireää, joten kampanjoiden onnistuneisuuden tutkiminen on tärkeää. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, kuinka hyödyllisenä kampanjaa pidetään ja kuinka houkuttelevia ja kilpailukykyisinä kampanjan tarjouksia pidetään. Myös kampanjan markkinointiviestinnän onnistuneisuutta tutkittiin selvittämällä, mitä kanavia pitkin kampanjasta oli saatu tietää ja kuinka hyvin kampanja on tunnettiin.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimuksen empiirinen aineisto kerättiin kyselylomakkeella, joka oli asiakkaiden täytettävänä Sampo Pankin Jyväskylän konttorissa Fiksut Päivät -kampanjan ajan eli 2.11.–29.11.2009. Kyselyyn vastasi yhteensä 52 henkilöä.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimuksen empiirinen aineisto kerättiin kyselylomakkeella, joka oli asiakkaiden täytettävänä Sampo Pankin Jyväskylän konttorissa Fiksut Päivät -kampanjan ajan eli 2.11.–29.11.2009. Kyselyyn vastasi yhteensä 52 henkilöä.