Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa

Tähkäpää, Emma (2017)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (9.165Mt)
Lataukset: 


Tähkäpää, Emma
Turun ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117615
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää mitä on vaikuttajamarkkinointi ja kuinka sitä kannattaa hyödyntää sosiaalisessa mediassa kaupalliseen tarkoitukseen. Lyhyesti, vaikuttajamarkkinointi on yrityksen ja paljon seuraajia omaavan henkilön, eli vaikuttajan välistä yhteistyötä, jonka tavoitteena on tuoda näkyvyyttä yhteistyön molemmille osapuolille ja tarjota mielenkiintoista ja hyvin kohdennettua sisältöä kuluttajalle. Vaikuttajamarkkinointi on markkinoinnin muoto, joka on ollut suuressa nousussa ja joka jatkaa aktiivisesti kehitystään. Sosiaalista mediaa on nykypäivänä entistä helpompi käyttää kaupallisiin tarkoituksiin palveluiden kehittyessä entistä yritysystävällisemmiksi.

Selvitystä tehtäessä lähdeaineistona käytettiin erilaisia verkkolähteitä ja painettua kirjallisuutta. Tämän lisäksi käytettiin materiaalia, joka kertyi sähköpostitse toteutetun haastattelun sekä omien työn kautta kertyneiden kokemusten kautta. Opinnäytetyötä varten laaditun haastattelun kohteena toimi vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen yrityksen Gofamer Oy:n toimitusjohtaja Jere Virtanen. Gofamer Oy kehittää henkilövaikuttajille globaalia markkinapaikkaa sekä valuaatiotyökalua, jolla automaattisesti arvottaa vaikuttajat. ”Alun perin ideana oli luoda yli 20 vuoden historian omanneelle managerointiyrityksellemme myyntityökalu, mutta hyvin pian ymmärsimme mahdollisuuden modernisoida ja skaalata koko liiketoiminta. Jätimme rohkeasti vanhan taakse ja nyt viemme Gofameria jo maailmalle.” Virtanen kuvailee.

Kirjallisuuteen ja verkkolähteisiin pohjautuva teoriaosuus sekä kymmenen kysymyksen haastatteluosuus loivat pohjan tutkimusaiheen analysoinnille. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi sosiaalinen media käsitteenä, sekä vaikuttajamarkkinoinnissa parhaiten toimivat sosiaaliset verkostot. Tämän jälkeen perehdytään itse vaikuttajamarkkinointiin ja selvitetään mitä on vaikuttajamarkkinointi käsitteenä ja mikä tekee vaikuttajan. Opinnäytetyössä perehdytään myös yrityksen ja vaikuttajan väliseen yhteistyöhön ja sen kannattavuuteen.

Haastattelun ja lähdemateriaalien kautta kertyneistä tiedoista selvisi mielenkiintoisia tutkimustuloksia vaikuttajamarkkinoinnista. Tutkimuksen kautta selvisi muun muassa vaikuttajamarkkinoinnissa parhaiten toimivat sosiaalisen median verkostot sekä vaikuttajan tärkeimmät ominaisuudet. Tutkimuksen ja haastattelun kautta selvitettiin myös vaikuttajamarkkinoinnin prosessia, mahdollisia haasteita ja kehityssuuntia tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste