Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sports Lab Jyväskylän imago ja tunnettuus

Kari, Tommi; Aminoff, Niklas (2017)

 
Avaa tiedosto
Aminoff Niklas Kari Tommi.pdf (1.470Mt)
Lataukset: 


Kari, Tommi
Aminoff, Niklas
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107406
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Sports Lab Jyväskylän imagoa ja tunnettuutta keskisuomalaisten liikuntaa ja urheilua harrastavien kuluttajien keskuudessa. Lisäksi tutkimuksella haluttiin selvittää, kuinka kuluttajat ovat tottuneet käyttämään palveluita, joita Sports Lab Jyväskylä tarjoaa.

Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselylomaketta, joka lähetettiin Finlandia Marathon 2016 -tapahtumaan osallistuneille keskisuomalaisille. Kysely lähetettiin 1 318 henkilölle, joista 410 osallistui kyselyyn. Vastausprosentiksi muodostui 31,1 %. Vastausten analysoinnissa hyödynnettiin Webropol- ja SPSS-ohjelmistoa.

Sports Lab Jyväskylä tunnetaan parhaiten todella aktiivisesti liikkuvien kuluttajien keskuudessa, ja sen selkeästi käytetyin palvelu on kuntotestaus. Palveluiden käyttäjät ovat pääosin olleet erittäin tyytyväisiä palvelun laatuun, minkä vuoksi Sports Lab Jyväskylän imago on positiivinen. Imagopiirteistä kyselyssä nousi esiin muun muassa asiantuntevuus ja huippu-urheilu. Sports Lab Jyväskylästä kuullaan yleisimmin urheilupaikoilla, eikä niinkään yrityksen omien markkinointikanavien kautta.

Johtopäätöksistä voidaan todeta, että erityisesti kuntotestauspalveluita kohtaan on kiinnostusta. Ongelmana on kuitenkin yleinen ajattelutapa, jossa kuntotestausta pidetään hyödyllisenä ainoastaan huippu-urheilijoille. Sports Lab Jyväskylän tulisi keskittyä imagotyössään rakentamaan itselleen arkisemman imagon pienentääkseen arkiliikkujien kynnystä käyttää heidän palveluitaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste