Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalveluopas liikuntakeskuksen vastaanottoon

Marttila, Laura (2017)

 
Avaa tiedosto
Marttila_Laura.pdf (611.4Kt)
Lataukset: 


Marttila, Laura
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705148078
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen tuloksena syntyi GoGo Liikuntakeskukselle asiakaspalveluopas vastaanoton työntekijöille. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda opas, joka tukee GoGo Liikuntakeskuksen uusien työntekijöiden perehdytystä ja auttaa työntekijöitä myöhemminkin mahdollisissa ongelmatilanteissa. Työn osana tehtiin laadullinen tutkimus, jonka tavoitteena oli saada selville, millaista sisältöä oppaaseen tarvittaisiin. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja havainnointia. Haastatteluissa haastateltiin GoGon työntekijöitä ja havainnointi tehtiin liikuntakeskusten vastaanotoissa. Aineistona käytettiin myös GoGo Liikuntakeskuksen syksyllä 2015 tekemää palvelututkimusta.

Työn teoreettisena viitekehyksenä käytettiin asiakkuuksien hallintaa ja asiakaspalvelua käsittelevää kirjallisuutta. Kirjallisuuden avulla selvitettiin asiakkuuksien hallintaan liittyvää teoriaa, kuten asiakaskokemuksen muodostumista ja asiakkuuden elinkaaren vaiheita. Teoriassa käsitellään myös hyvän asiakaspalvelun piirteitä, palvelumuotoilua, sekä asiakaspalvelijan perehdytystä.

Tutkimuksessa selvisi, että GoGolla asiakaspalvelu on korkealla tasolla ja päätöksiä tehdään asiakkaiden tarpeet edellä. Perehdytys on jo valmiiksi kattavaa, mutta sitä tukevalle asiakaspalveluoppaalle oli tarvetta. Uudelta oppaalta toivottiin opastusta erityisesti työn tekniseen puoleen, eli toiminnanohjausjärjestelmän käyttöön ja esimerkiksi tilityksiin. Työntekijöiden toiveisiin pyrittiin vastaamaan luomalla mahdollisimman kattava opas. Oppaassa käsitellään asiakaspalvelua niin kasvotusten kuin puhelimessa, sekä asiakasneuvojien ja vastaanoton yhteistyötä. Ohjeita kirjoitettiin myös toiminnanohjausjärjestelmän käyttöön, tilityksiin, sekä erilaisten maksutapojen käsittelyyn. Oppaasta pyrittiin tekemään työntekijöille mahdollisimman looginen ja nopeasti selattava.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste