dc.contributor.author | Majaniemi, Juho | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T06:59:15Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T06:59:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201705168570 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/127805 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön tavoitteena on käydä teknisellä tasolla läpi erilaisia tapoja joilla niin amatööri kuin ammattilaismuusikotkin kykenevät tuottamaan entistä vakuuttavampia orkestraatioita ilman suuria budjetteja tai oikeita soittajia. Itse tekstissä käydään asioita läpi hyvin teknisesti ja objektiivisesti. Työn media-osuutena olevat kappaleet esittävät samat tekniset asiat käytännön tasolla hyödynnettynä oikeassa, soivassa musiikissa.
Aihe on kasvattanut suosiotaan kaikentasoisten musiikintekijöiden parissa viime vuosina. Kuitenkin siitä on olemassa hyvin vähän materiaalia sekä teknisestä, että taiteellisesta näkökulmasta kirjoitettuna. Tästä syystä aihe sopii erinomaisesti opinnäytetyöhön.
Lähestymistapa on luonnollisesti tekninen, koska puhutaan ohjelmistojen käytöstä ja tekniikoista. Kuitenkin musiikin subjektiivisuudesta johtuen työ sisältää pakostakin omia mielipiteitä. Myöskin edellämainittu lähdemateriaalin vähyys ja puutteellisuus johtavat siihen, että suurin osa tiedosta on itse hankittua jota on saatu tekemällä ja tutkimalla aiheeseen liittyviä asioita. | fi |
dc.description.abstract | The objective of the thesis was to go through the different techniques with which both amateur and professional musicians are able to produce more and more convincing orchestrations without having big budgets or professional players. The text itself is very technical and objective but the musical pieces that act as the media part of the thesis present the same technical subjects in practice in real music.
The subject has increased its popularity among music makers of all levels in the last few years, but there is still very little material available from both the technical and the artistic point of view. Therefore, it was an excellent subject for a thesis.
The approach is naturally technical because the thesis deals with using various software and techniques. Since, however, music is a subjective subject the thesis unavoidably contains some own opinions and views. The above-mentioned lack of sources effectively means that a great amount of information is self-acquired through experimentation. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.publisher | Tampereen ammattikorkeakoulu | - |
dc.rights | All rights reserved | - |
dc.subject | orkestraatio | |
dc.title | Illuusio Sinfoniasta : Virtuaali-instrumentein tuotetun orkesteriteoksen luonollistaminen | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/194 | - |
dc.description.notification | Liite 1: Wolf Hunter Ennen
Liite 2: Wolf Hunter Jälkeen | - |
dc.organization | Tampereen ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.ysa | sovittaminen | |
dc.contributor.organization | Tampereen ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.specialization | Digitaalinen Ääni ja Kaupallinen Musiikki | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media| | - |
dc.subject.discipline | Viestinnän koulutusohjelma | - |