Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elävänä kuvana tallennetut verkkoluennot kontaktiopetuksen rinnalla.

Hakola, Mikko (2010)

 
Avaa tiedosto
Mikko Hakola - raportti.pdf (895.2Kt)
Lataukset: 


Hakola, Mikko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004156514
Tiivistelmä
Selvitystyyppisessä kehittämishankkeessa tutkittiin alle 25-vuotiaita ja yli 25-vuotiaita oppijoita kahden saman, mutta eri aikaan keväällä 2008 pidetyn työoikeuden kurssin pohjalta. Kursseilla opetusta tapahtui kontaktina luokkatilassa sekä mihin vuorokaudenaikaan tahansa ConnectPro-oppimisalustan kautta verkko-opetuksena seurattavien etukäteen tallennettujen elävien kuvien pohjalta. Samat asiat opetettiin sekä luokkatilassa että verkossa. Lisäksi opiskelijoita motivoitiin lisäpistein ja tenttiin ennalta valmistavien tehtävien avulla sekä mahdollisuudella korottaa arvosanaansa seminaariesitysten avulla.

Merkittävämpinä löydöksinä olivat yli 25-vuotiaiden hyvin positiivinen suhtautuminen ConnectPro-opetukseen ja ilmaistu tarve enenevässä määrin saada lisää ConnectPro-opetusta elävänä kuvana. Vastaavasti alle 25-vuotiaat suhtautuivat paljon varauksellisimmin elävänä kuvana tapahtuvaan opetukseen, eivätkä halunneet sitä lisättävän. Molemmat ryhmät pitivät kuitenkin luokkahuoneessa tapahtuvaa kontaktiopetusta hyödyllisempänä kuin elävänä kuvana tapahtuvaa ConnectPro-opetusta.

Lisäksi löydettiin, että yli 25-vuotiaat olivat perehtyneet työoikeuteen alle 25-vuotiaita enemmän, mutta molemmat ryhmät lisäsivät tietämystään työoikeudesta suhteellisesti saman verran. Havaittiin lisäksi, että arvio opettajan asiantuntemuksesta nousi sitä mukaa, kun koettu tietämyksen tason nousi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste