Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pure peruna -hankkeen markkinointitapahtumien sisällön suunnittelu ja toteutuksen arviointi

Leinonen, Reetta (2017)

 
Avaa tiedosto
Leinonen_Reetta.pdf (2.281Mt)
Lataukset: 


Leinonen, Reetta
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705188882
Tiivistelmä
Perunan kulutus on 1990-luvulta lähtien laskenut radikaalisti teollistuneissa maissa. Suomessa perunan kulutus on vähentynyt puolella viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana, minkä myötä Suomeen on syntynyt yhteistyöryhmiä ja hankkeita, jotka pyrkivät edistämään perunan menekkiä ja turvaamaan peruna-alan tulevaisuuden.

Opinnäytetyön tavoite oli lisätä tietoisuutta ja kiinnostusta perunaa kohtaan suomalaisten nuorten kuluttajien keskuudessa ja sen toimeksiantaja oli Pure peruna -hanke. Työ toteutettiin produktityyppisenä opinnäytetyönätyönä ja sen produkti oli markkinointitapahtumien sisältösuunnitelman luominen Pure peruna -hankkeelle sekä sisältösuunnitelman perusteella tehdyn toteutuksen arviointi. Työ aloitettiin vuoden 2016 marraskuussa ja päätettiin vuoden 2017 toukokuussa.

Työn tietoperusta koostui tapahtumamarkkinoinnin osiosta, jossa esiteltiin tapahtumaprosessi, tapahtuman suunnittelun osa-alueet sekä tapahtuman toteutusvaihe ja sen arviointi sekä perunan osio, jossa käsiteltiin perunan nykytilaa ja sen roolia ravitsemuksellisena sekä ekologisena elintarvikkeena.

Työn empiirisessä osuudessa esiteltiin markkinointitapahtuman sisältösuunnitelman prosessikuvaus, jossa esiteltiin produktin eteneminen sekä luotiin markkinointitapahtumien sisältösuunnitelma. Sisältösuunnitelma koostui markkinointitapahtumien tietosisällöstä, esittelypöydän ulkonäöstä, esittelypöydällä jaettavasta materiaalista ja maistiaisista sekä markkinointitapahtumien yhteyteen järjestettävästä kilpailusta.

Opinnäytetyön tuloksia tarkasteltiin vertaamalla laadittua sisältösuunnitelmaa markkinointitapahtumien toteutuneeseen sisältöön. Markkinointitapahtumien informaatio sekä esittelypöydän ulkonäkö, jaettava materiaali ja maistiaiset toteutettiin pääosin sisältösuunnitelman mukaisesti. Markkinointitapahtumien yhteyteen järjestettävä kilpailu toteutettiin sisältösuunnitelmasta poikkeavasti.

Sisältösuunnitelman onnistumista arvioitiin seuraamalla hankkeen viestintä- ja tiedotuskanavien seuraajien nousua, tekemällä havaintoja yhdessä sisältösuunnitelmaa toteuttavassa markkinointitapahtumassa sekä toimeksiantajalta saadulla palautteella.

Sisältösuunnitelman arvioinnin perusteella opinnäytetyön produkti onnistui ja työn tavoite saavutettiin. Tulevaisuutta ajatellen kehitysehdotuksiksi esitettiin kohderyhmän tarkempi rajaus jo toimeksiantovaiheessa ja markkinointitapahtumiin järjestettävän kilpailun täsmällinen määrittely sekä siihen liittyvien valintojen tarkka perustelu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste