Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Case Cubus Friends - kanta-asiakasklubin jäsenten kokemuksia klubin toiminnasta

Sanevuori, Niina (2017)

Avaa tiedosto
Sanevuori_Niina.pdf (479.9Kt)
Lataukset: 


Sanevuori, Niina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705188823
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kartoittaa Cubus Friends-asiakasklubin jäsenten mielipiteitä ja tyytyväisyyttä asiakasklubista ja sen toiminnasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää jäsenten mielipiteitä Cubuksesta yleisesti sekä asiakasklubin kanta-asiakkuuteen liittyvistä aiheista. Näitä olivat esimerkiksi, millaisia etuja he toivoivat klubilta, miten he arvioivat asiakasklubin toimintaa tähän asti ja miten he kokivat suoramarkkinoinnin.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Cubus Finland Oy Ab. Kartoitus oli ajankohtainen, sillä Cubus Friends-asiakasklubi on lanseerattu syksyllä 2016, joten aiempaa selvitystä jäsenten mielipiteistä ja tyytyväisyydestä ei ole vielä tehty. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada tietoa jäseniltä asiakasklubista, jotta sitä voitaisiin kehittää ja parantaa entisestään. Työssä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin jakamalla sähköinen kyselylomake Cubuksen virallisilla Facebook-sivuilla ja myymälöitä kehotettiin jakamaan kysely vielä heidän omilla Facebook-sivuillaan. Tutkimustulokset on havainnollistettu kuvioin, jotta tulokset erottuvat selkeästi.

Tutkimuksessa selvisi, että kokonaisuutena jäsenet ovat tyytyväisiä asiakasklubin toimintaan. Vastauksista saatiin selville, mitä etuja he toivoisivat asiakasklubilta ja miten he kokevat suoramarkkinoinnin tällä hetkellä. Yksi tärkeimmistä osa-alueista oli vastaajan mielipide Cubus Friends-asiakasklubin toiminnasta, jota pyydettiin arvioimaan. Tutkimuksen avulla löydettiin ne osa-alueet, jotka ovat vahvoilla, mutta myös mahdollisia kehityskohteita. Vahvimmin tuloksista nousi esille se, että toivotuin jäsenetu oli prosenttialennus ostosten yhteydessä. Myös lisätietoja tarjouksista ja kampanjoista esimerkiksi sovelluksen lähettämien viestien muodossa toivottiin enemmän.

Tutkimustulokset ovat toimeksiantajalle hyödyllisiä, sillä vastauksissa oltiin suhteellisen yksimielisiä joissain asioissa ja kyselyn avulla selvisi jäsenten mielipiteet Cubus Friends-asiakasklubin toiminnasta. Uutena konseptina asiakasklubia pyritään kehittämään edelleen ja nämä tulokset antoivat siihen suuntaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste