Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Multichannel retailing

Similä, Tommi (2017)

 
Avaa tiedosto
Tommi_Simila.pdf (899.1Kt)
Lataukset: 


Similä, Tommi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705229328
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka vähittäiskauppa on muuttunut kivijalkakauppojen aikakaudesta monikanavaiseen kaupankäyntiin. Tutkimus selvittää millaisia haasteita ja mahdollisuuksia monikanavainen vähittäiskauppa tuo kaupan alalle. Tutkimus auttaa kaupan alan toimijoita ymmärtämään paremmin monikanavaisen kaupan merkitystä ja saumattoman asiakaskokemuksen tärkeyttä. Tutkimus tarjoaa kaupan alan esimiesten kokemuksia siitä, miten asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet myynti- ja asiakaspalveluhenkilökuntaa kohtaan. Yrityksen sisäisen kulttuurin merkitys ja tulevaisuuden trendit monikanavaisessa vähittäiskaupassa ovat osa tutkimusta.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys perustuu monikanavaiseen vähittäiskauppaan. Kvalitatiivinen tutkimus tehtiin semi-struktuurisina haastatteluina. Haastattelin viittä monikanavaisen vähittäiskaupan esimiestä viidestä pääteemasta: kivijalkakauppa ja myymalakokemuksen kehittäminen, asiakaskäyttaytyminen ja asiakaspalvelu, monikanavaisen kaupan myynninjohtaminen, mahdollisuudet ja haasteet monikanavaisessa vähittäiskaupassa ja vähittäiskaupan tulevaisuuden trendit.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, ettei perinteiseen kivijalkaan perustavaan vähittäiskauppaan ole paluuta. Monikanavainen vähittäiskauppa on äärimmäisen tärkeä liiketoiminnan strategia tulevaisuudessa, perustuen muuttuneeseen asiakaskäyttäytymiseen. Tulokset osoittavat, että yrityksen sisälle on rakennettava prosessit, jotka edesauttavat yhtenäisen yritysvision ja kulttuurin muodostamisen ehkäisten sisäisten siilojen syntymisen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste