Tutustuminen Unreal Engine 4:ään : Yksinkertaisen FPS-pelin toteuttaminen
Suvanto, Asko (2017)
Suvanto, Asko
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705229539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705229539
Tiivistelmä
Unreal Engine 4 on monipuolinen pelinkehitysalusta ja se on täysin ilmainen. Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustalla voi tehdä pelejä, vaikka ei osaisi koodata. Opinnäytetyö esittelee Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustan ja sen työkaluja.
Opinnäytetyön tarkoituksena on ohjeistaa, miten tehdään yksinkertainen FPS-peli Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustan työkaluja ja C++-ohjelmointia käyttäen. Opinnäytetyö ohjeistaa FPS-pelin kehitystä käytännön esimerkkien kautta. Ohjeistus kattaa FPS-pelin kehityksen projektin luomisesta aina valmiiseen, standalone-versioon asti. Ohjeistuksessa FPS-peliä kehitetään C++-ohjelmistokielen avulla, ja siksi vaatimuksena on C++-ohjelmointikielen osaaminen. Opinnäytetyö tarjoaa kaiken tarvittavan C++-koodin ohjeistuksen mukana.
Opinnäytetyön ohjeistusta seuraamalla lopputulokseksi saadaan täysin toimiva FPS-pelin pohja. Tämä valmis pohja tarjoaa käytännön esimerkkejä siitä, miten FPS-peli voidaan toteuttaa Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustaa käyttämällä. Opinnäytetyö on suunnattu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneet Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustasta ja pelinkehityksestä. Opinnäytetyö toivottavasti innostaa jatkamaan pelinkehitystä ja etsimään lisää tietoa Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustan mahdollisuuksista.
Opinnäytetyön tarkoituksena on ohjeistaa, miten tehdään yksinkertainen FPS-peli Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustan työkaluja ja C++-ohjelmointia käyttäen. Opinnäytetyö ohjeistaa FPS-pelin kehitystä käytännön esimerkkien kautta. Ohjeistus kattaa FPS-pelin kehityksen projektin luomisesta aina valmiiseen, standalone-versioon asti. Ohjeistuksessa FPS-peliä kehitetään C++-ohjelmistokielen avulla, ja siksi vaatimuksena on C++-ohjelmointikielen osaaminen. Opinnäytetyö tarjoaa kaiken tarvittavan C++-koodin ohjeistuksen mukana.
Opinnäytetyön ohjeistusta seuraamalla lopputulokseksi saadaan täysin toimiva FPS-pelin pohja. Tämä valmis pohja tarjoaa käytännön esimerkkejä siitä, miten FPS-peli voidaan toteuttaa Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustaa käyttämällä. Opinnäytetyö on suunnattu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneet Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustasta ja pelinkehityksestä. Opinnäytetyö toivottavasti innostaa jatkamaan pelinkehitystä ja etsimään lisää tietoa Unreal Engine 4 -pelinkehitysalustan mahdollisuuksista.