Oheistuotteiden menekin vertailu elokuvateatterin toimipisteissä : Bio Rex Cinemas Oy
Toriseva, Julia (2017)
Toriseva, Julia
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239664
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu tapaustutkimuksena Bio Rex Cinemas Oy:lle. Työ toteuttaa tutkimuksen, jossa tarkastellaan yrityksen asiakkaiden syitä ostaa oheistuotteita, ja heidän mielipiteitään valikoimasta kahden eri toimipisteen välillä. Työhön valitut toimipisteet ovat Bio Rex Verkatehdas Hämeenlinnasta, ja Bio Rex Rovaniemi. Hämeenlinnan toimipiste on valittu työhön vertailu kohteeksi oheistuotteiden hyvän menekin takia, kun taas Rovaniemi huonon menekin takia.
Opinnäytetyön teoriakehys on rakennettu kuluttajan ostokäyttäytymiseen liittyvien tekijöiden ympärille, kuten brändin, asiakaspalvelun ja yleisen yrityskokemuksen. Teoriassa käydään läpi yleisimmät ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät ja niihin johtavat syyt. Brändiä käsitellessä käytetään esimerkkinä tunnettuja brändejä ja syitä niiden menestykselle.
Työn tutkimus antaa toimeksiantajalle tietoa asiakkaiden mielipiteistä koskien oheistuotteita ja sen valikoimaa. Työssä esitetään myös parannusehdotuksia ja pohditaan mistä mahdolliset erot toimipisteiden välillä voivat johtua, ja miten niitä voidaan supistaa. Asiakkaiden yleinen tyytyväisyys asiakaspalveluun nousee tutkimuksessa esille.
Opinnäytetyön teoriakehys on rakennettu kuluttajan ostokäyttäytymiseen liittyvien tekijöiden ympärille, kuten brändin, asiakaspalvelun ja yleisen yrityskokemuksen. Teoriassa käydään läpi yleisimmät ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät ja niihin johtavat syyt. Brändiä käsitellessä käytetään esimerkkinä tunnettuja brändejä ja syitä niiden menestykselle.
Työn tutkimus antaa toimeksiantajalle tietoa asiakkaiden mielipiteistä koskien oheistuotteita ja sen valikoimaa. Työssä esitetään myös parannusehdotuksia ja pohditaan mistä mahdolliset erot toimipisteiden välillä voivat johtua, ja miten niitä voidaan supistaa. Asiakkaiden yleinen tyytyväisyys asiakaspalveluun nousee tutkimuksessa esille.