Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

DiSC-profiilianalyysin avulla onnistuneeseen myyntityöhön

Rajamäki, Fanni (2017)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo-DiSC-onnistunut myynti_Rajamaki2017.pdf (1.529Mt)
Lataukset: 


Rajamäki, Fanni
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239616
Tiivistelmä
Olen toiminut myynnin parissa neljä vuotta ja toistuvasti törmännyt siihen, että myyjillä on vaikeaa tehdä kauppaa, kun henkilökemiat eivät asiakkaan kanssa toimi. Kaikilla persoonilla on omat vuorovaikutustyylinsä, mutta silti toiset myyjät menestyvät toisia paremmin. Myynti-menestys ei ole riippuvainen, siitä kuinka hyvin myyjä osaa kauppaamansa tuotteen tai pal-velun ominaisuudet vaan siitä, kuinka hyvin hän osaa lukea ihmisiä.
Opinnäytetyön tuotoksena on opas, joka edesauttaa lukijaa ymmärtämään omaa ja toisten vuorovaikutustyyliä. Työn tavoitteena on avata lukijan ymmärrystä erilaisista tavoista vuoro-vaikuttaa ja ymmärtää itselleen luonnollista vuorovaikutustyyliä. Tavoitteena on myös, että lukemisen jälkeen tietoisuus omasta vuorovaikutuksesta on laajempi, samalla kun aktiivisesti tiedostaa muiden käyttäytymismalleja ja vuorovaikutusta.
Kun tiedostaa muiden vuorovaikutustyylin, osaa soveltaa oman vuorovaikutuksensa heille sopivaksi, jolloin henkilökemiat todennäköisemmin toimii, vaikka kyse ei olisikaan luonnolli-sesta tavasta kommunikoida ja vuorovaikuttaa. Opinnäytetyössä vuorovaikutustyylit perustu-vat DiSC-analyysin profiileihin ja avataan jokaisen profiiliin luontainen käyttäytymismalli.
Työ on rajattu siten, että oletetaan lukijan jo ymmärtävän mitä on myyntineuvottelu ja teoria on kohdistettu juurikin B2B-puolen myyntiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste