Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändinrakennus bändin albumijulkaisua varten : case: Simulacrum – Sky Divided

Pulkkinen, Christian (2017)

Avaa tiedosto
Pulkkinen_Christian.pdf (2.473Mt)
Lataukset: 


Pulkkinen, Christian
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705199106
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön myötä pohdin keinoja bändin brändinrakentamiseen albumijulkaisua varten niin visuaalisten kuin viestintäänkin liittyvien keinojen kautta. Esimerkkinä käytän Simulacrum -yhtyeen Sky Divided -albumiprojektia, josta olin kokonaisuudessaan vastuussa. Lähteinä käytän pääsääntöisesti neljän musiikkialan ammattilaisen haastatteluvastauksia, sekä niiden tukena monipuolisesti lähdekirjallisuutta ja internet-artikkeleita.

Opinnäytetyön rakenne on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäisessä osassa käsittelen brändin käsitettä sekä kerron niistä esituotantovaiheeseen liittyvistä toimista, joita kannattaa ottaa huomioon. Toisessa osassa käsittelen bändin ilmettä, kerron millaisia visuaalisia elementtejä suunnittelin Simulacrumin albumiprojektin aikana ja miksi päädyin kyseisiin ratkaisuihin. Kolmannessa osassa käsittelen bändin viestintää ja sitä, miten sosiaalisessa mediassa kannattaa brändinrakennuksen kannalta menetellä, jotta toiminta olisi tehokasta.

Koko opinnäytetyön läpi reflektoin omia kokemuksiani muiden kokemuksiin ja välillä myös kyseenalaistan muiden mielipiteitä. Lopun yhteenvedossa vielä pohdin onko brändiajatuksen tuominen taiteen piiriin välttämätöntä ja missä vaiheessa taide muuttuu ontoksi, jos se liiaksi perustuu brändikeskeiseen ajattelumalliin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste