Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mobiilisovelluksen ja sen kautta käytettävän etuohjelman kehittäminen : Case: JYP Juniorit ry

Hämäläinen, Markus; Kajakulma, Niko (2017)

Avaa tiedosto
Hamalainen_Markus Kajakulma_Niko.pdf (1.166Mt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Markus
Kajakulma, Niko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705199110
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä ominaisuuksia JYP Junioreiden asiakkaat haluavat tulevalta mobiilisovellukselta ja sen etuohjelmalta. Tutkimuksen taustalla oli toimeksiantajan tarve saada selville, mitkä tekijät johtivat vanhan mobiilikortin käyttämättömyyteen. Tutkimuksessa kartoitettiin asiakkaiden kokemuksia vanhasta mobiilikortista ja yritettiin löytää kehityskohteita uuteen mobiilisovellukseen ja erityisesti sen etuohjelmaan.

Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja sen aineistonkeruumenetelmänä käytettiin Webropol-kyselyä. Kyselylomake sisälsi pääosin strukturoituja kysymyksiä, joista osaan oli lisätty kenttä avoimille vastauksille. Kysely lähetettiin JYP Junioreiden asiakkaille toimeksiantajan sisäisen viestinnän avulla, ja vastauksia kertyi 43 kappaletta. Tutkimustuloksista nähtiin, että JYP Junioreiden asiakkaat eivät olleet joko tietoisia tai kiinnostuneita vanhasta mobiilikortista. Uuden mobiilisovelluksen toivottiin olevan maksuton ja sisältävän etuja ja arkea helpottavia toimintoja. Etuohjelmalta haluttiin monipuolisia ja pitkäaikaisia etuja, jotka uusiutuvat noin kerran kuukaudessa. Etujen toivottiin erityisesti liittyvän jääkiekkoon varusteiden tai ottelulippujen muodossa.

JYP Junioreiden asiakkaat olivat melko yksimielisiä sovelluksen ja sen etuohjelman sisältöön liittyvissä asioissa. Suurta hajontaa vastauksien välillä ei löytynyt, joten toimeksiantajan on helppo kehittää sovellusta tutkimuksen tulosten perusteella asiakkaiden haluamaan suuntaan. Kun mobiilisovellus lähitulevaisuudessa julkaistaan, asiakkaiden käyttökokemusten kartoittaminen olisi erinomainen aihe suorittaa jatkotutkimusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste