MagiCAD for Revit deployment in a company: : Introducing a framework for a learning path, and elearning as a part of training
Määttänen, Hemmo (2017)
Määttänen, Hemmo
Yrkeshögskolan Arcada
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610469
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610469
Tiivistelmä
In the field of HVAC engineering, MagiCAD for AutoCAD has reached a solid position amongst design softwares in Finland and northern countries. Progman has, for a long time, provided classroom training for MagiCAD, but as another CAD program, Revit, is becoming a more popular tool, a need for devising a new kind of end-user training has also appeared, in the thesis called learning path. Learning path refers to the entire process a customer company has go through when deploying a new software. Progman will also offer online courses (elearning) for MagiCAD to meet the need from growing markets around the world. This means that traditional classroom training and elearning are combined in the future in a way that enables an effective end-user training of the program.
Because this concept directly concerns Progman’s customers, a questionnaire was sent to customer employees who already have attended MagiCAD for Revit courses, in order to derive information on their views and opinions on MagiCAD courses and elearning. Based on their responses and on discussions on the subject with experts, and based on theories on pedagogical principles, a suggestion was presented on how a path of learning could be build up for employees in customer companies who have different roles. These roles are HVAC engineer, template specialist, data model specialist and project manager. Learning path consists of eight steps, six out of which concern these four groups. The six steps are Introduction, Basic course Ventilation & Piping (VP), Advanced course VP, Consultancy, BIM and MagiCAD for Revit and Template workshop. These steps are organized as classroom trainings, meetings, consultancy and elearning. Everyone of these groups do not have to go through all the steps, but only those that are essential from respective group’s perspective. One employee can also have several of these roles simultaneously. Inom VVS-branchen har MagiCAD for AutoCAD nått en betydande position bland olika projekteringsmjukvaror i Finland och norden. Progman har länge erbjudit kontaktundervisning i MagiCAD, men i och med att ett annat VVS-tekniskt CAD-program, Revit, blir ett alltmer vanligare verktyg, har det också uppstått ett behov att arbeta fram ett nytt ramverk vad gäller användarutbildning, något som i detta examensarbete kallas för inlärningstig. Med inlärningstig avser man hela den process som ett kundföretag genomgår när det tar i drift en ny mjukvara. Progman kommer i framtiden att erbjuda nätbaserade kurser i MagiCAD i syfte att bättre kunna möta de behov som växande marknader ställer på olika håll i världen. Detta innebär att traditionell kontaktundervisning och nätkurser (elearning) kommer i framtiden att fungera ihop så att de tillsammans blir ett effektivare sätt att undervisa slutanvändare i programmet.
Eftersom detta ramverk berör Progmans kunder direkt, skickades det ut en enkät till några utvalda kunder som redan deltagit i MagiCAD for Revit-kurser, för att få veta om deras synpunkter vad gäller MagiCAD for Revit-kurser och elearning. Utifrån deras svar och diskussioner kring ämnet med experter, samt med visst stöd av pedagogiska principer, lades det fram ett förslag om hur en inlärningsstig kunde se ut för kundföretagens anställda som innehar olika roller. Dessa roller är VVS-ingenjör, mallspecialist, BIM-projektör och projektchef. Inlärningsstigen består av åtta steg, av vilka sex berör de här fyra målgrupperna. De sex stegen är Inledning, Grundkurs i Ventilation & Piping (VP), Fördjupningskurs i VP, Konsultering, BIM och MagiCAD for Revit och Arbetsgrupp för mallutveckling. Dessa stegen består av kontaktundervisning, möten, konsultering och elearning. Alla grupper behöver inte genomgå varje steg, utan bara de som är väsentliga ur de respektive gruppernas synvinkel. En anställd kan också ha flera av de här rollerna samtidigt.
Because this concept directly concerns Progman’s customers, a questionnaire was sent to customer employees who already have attended MagiCAD for Revit courses, in order to derive information on their views and opinions on MagiCAD courses and elearning. Based on their responses and on discussions on the subject with experts, and based on theories on pedagogical principles, a suggestion was presented on how a path of learning could be build up for employees in customer companies who have different roles. These roles are HVAC engineer, template specialist, data model specialist and project manager. Learning path consists of eight steps, six out of which concern these four groups. The six steps are Introduction, Basic course Ventilation & Piping (VP), Advanced course VP, Consultancy, BIM and MagiCAD for Revit and Template workshop. These steps are organized as classroom trainings, meetings, consultancy and elearning. Everyone of these groups do not have to go through all the steps, but only those that are essential from respective group’s perspective. One employee can also have several of these roles simultaneously.
Eftersom detta ramverk berör Progmans kunder direkt, skickades det ut en enkät till några utvalda kunder som redan deltagit i MagiCAD for Revit-kurser, för att få veta om deras synpunkter vad gäller MagiCAD for Revit-kurser och elearning. Utifrån deras svar och diskussioner kring ämnet med experter, samt med visst stöd av pedagogiska principer, lades det fram ett förslag om hur en inlärningsstig kunde se ut för kundföretagens anställda som innehar olika roller. Dessa roller är VVS-ingenjör, mallspecialist, BIM-projektör och projektchef. Inlärningsstigen består av åtta steg, av vilka sex berör de här fyra målgrupperna. De sex stegen är Inledning, Grundkurs i Ventilation & Piping (VP), Fördjupningskurs i VP, Konsultering, BIM och MagiCAD for Revit och Arbetsgrupp för mallutveckling. Dessa stegen består av kontaktundervisning, möten, konsultering och elearning. Alla grupper behöver inte genomgå varje steg, utan bara de som är väsentliga ur de respektive gruppernas synvinkel. En anställd kan också ha flera av de här rollerna samtidigt.