Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuuksien hallinnan kehittäminen myynnin näkökulmasta

Rantakangas, Enni (2017)

 
Avaa tiedosto
Rantakangas_Enni.pdf (627.6Kt)
Lataukset: 


Rantakangas, Enni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052810640
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on PK-yrityksen asiakkuuksien hallinnan kehittäminen myynnin näkökulmasta. Opinnäytetyö käsittelee valitun yrityksen asiakkuuksien hallinnan nykytilannetta, sekä antaa ohjeita kuinka asiakkuuksien hallintaa voidaan yrityksessä kehittää. Kohde yritykseksi valikoitui Minnan Juustokakkutehdas Oy. Kyseisellä yrityksellä ei ole käytössä erillistä asiakkuusien hallintajärjestelmää, eikä vakiintunutta käytäntöä asiakkuuksien hoitamiseen. Minnan Juustokakkutehdas Oy:n kasvava asiakaskanta on synnyttänyt tarpeen selkeyttää ja kehittää yrityksen asiakkuuksien hallintaa. Tavoitteena on antaa kohdeyritykselle kehitysideoita asiakkuuksien hallintaan, mitä toteutammalla asiakkuuksien hoitaminen yrityksessä selkeytyy ja yhdenmukaistuu.

Teoriaosuuden alussa avataan lukijalle asiakkuuksien hallintaa yleisesti. Tässä osiossa pyritään ottamaan huomioon asiakkuuksien hallinnan oleellisimmat osa-alueet. Teoriaosuuden jälkimmäisessä osiossa keskitytään enemmän asiakkuuksien hallintajärjestelmän valintaan vaikuttaviin tekijöihin ja mitä kaikkea yrityksen tulee huomioida ennen järjestelmän käyttöönottoa. Teoriaosuuden lopussa tutustutaan myös yhteen asiakkuuksien hallinnan kehittämismalliin. Myynnin näkökulmaa teoriaosuudessa tuodaan esiin kuvaamalla asiakkaan ja myyjän prosesseja ja niiden välistä suhdetta. Teoriaosuudessa käsitellyt aiheet valikoituivat työn tavoitteiden pohjalta.

Työn toiminnallinen osuus koostuu yrityksen työntekijöiden teemahaastatteluista, sekä tekijän omasta havainnoinnista yrityksessä. Työssä on käytetty teemahaastattelujen lisäksi myös tekijän ja yrityksen toimitusjohtajan välillä käytyjä vapaamuotoisia keskusteluja tutkimuksen aiheeseen liittyen.

Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta yrityksen asiakkuuksien hallinnan vaativan parannuksia. Yrityksen käytössä olevat työkalut, joilla asiakkuuksista kerätään tietoja, eivät toimi kasvaneen asiakasmäärän vuoksi. Kyseisillä työkaluilla yritys ei myöskään pysty hallitsemaan asiakkuuksiaan kunnolla. Työn kehitysehdotuksena esitetään asiakkuuksien hallintajärjestelmän hankkimista ja huolellista käyttöönottoa, sekä aktiivisempaa ja kokonaisvaltaista asiakkuuksien hallintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste