Yyterin Ratsastuskoulun asiakastyytyväisyystutkimus
Niemi, Teija (2017)
Niemi, Teija
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052410175
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052410175
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Yyterin ratsastuskoulun asiakkaiden tyytyväisyyttä ratsastuskoulun tarjoamiin palveluihin, tiloihin ja henkilökuntaan. Lisäksi selvitettiin mitä uusia ideoita asiakkailla oli. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja käytettyä tutkimusmenetelmää sekä kerrottiin toimeksiantajayrityksestä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta eli määrällistä tutkimusta. Toteutustapana käytettiin paperillista kyselylomaketta. Tutkimus toteutettiin kesäkuussa 2014. Kohderyhmänä oli kaikki tallilla käyvät asiakkaat. Hyväksyttäviä lomakkeita saatiin takaisin yhteensä 26 kappaletta ja tutkimuksen vastausprosentti oli 34,7 %.
Tutkimuksen avulla saatiin selville, että Yyterin ratsastuskoulun asiakkaat ovat melko tyytyväisiä palveluihin ja henkilökuntaan. Ratsastustunteihin liittyvissä asioissa oli parantamisen varaa ja asiakkaat toivoivat lisää hevosia ratsastuskouluun. Joitakin tiloja pitäisi kunnostaa esimerkiksi wc. Vapaa sana – osiossa saatiin jonkin verran kehitysideoita.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta eli määrällistä tutkimusta. Toteutustapana käytettiin paperillista kyselylomaketta. Tutkimus toteutettiin kesäkuussa 2014. Kohderyhmänä oli kaikki tallilla käyvät asiakkaat. Hyväksyttäviä lomakkeita saatiin takaisin yhteensä 26 kappaletta ja tutkimuksen vastausprosentti oli 34,7 %.
Tutkimuksen avulla saatiin selville, että Yyterin ratsastuskoulun asiakkaat ovat melko tyytyväisiä palveluihin ja henkilökuntaan. Ratsastustunteihin liittyvissä asioissa oli parantamisen varaa ja asiakkaat toivoivat lisää hevosia ratsastuskouluun. Joitakin tiloja pitäisi kunnostaa esimerkiksi wc. Vapaa sana – osiossa saatiin jonkin verran kehitysideoita.