Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelimekaniikoiden vertailu ja sovittaminen Android-pelissä

Heinonen, Arttu (2017)

 
Avaa tiedosto
OppariFINAL.pdf (3.292Mt)
Lataukset: 


Heinonen, Arttu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910893
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä tehtiin Android-peliprototyyppi, jonka avulla pystyisi esittelemään toimi-via pelimekaniikoita mobiilialustalla pienille pelistudioille. Lisäksi peli ja tutkielmatulokset toimivat pohjana tulevaisuuden jatkokehitykselle. Toimeksiantajana työlle oli opinnäyte-työntekijä.
Tuotteen tavoitteena oli saada peli kehitettyä siihen tilaan, että pelissä pystyisi näyttä-mään tutkimusosiossa hyviksi koettuja mobiilialustan pelimekaniikoita. Peliä pelaamalla voisi huomata, että teorian vertailujen tulokset toimivat myös käytännössä.
Opinnäytetyön toteutusosa kehitettiin Java-ohjelmointikielellä ja Libgdx viitekehyksellä. Pelin moottori kehitettiin alusta asti itse. Java valittiin ohjelmointikieleksi, koska Androi-dille ohjelmoitavat ohjelmat ovat alun perin Java-ohjelmia, ja Libgdx viitekehykseksi, koska siitä oli aikaisempaa kokemusta.
Lopputuloksena saatiin kehitettyä peliprototyyppi josta voi esitellä alkeellisesti opinnäyte-työtutkimusosiossa haettuja pelimekaniikkoja. Prototyypistä ei pysty kunnollisesti esittele-mään muutamia pelimekaniikoita, joita tutkimusosiossa haettiin. Prototyyppi toimii hyvänä pohjana jatkokehitykselle ja tulevaisuuden pelille.
Opinnäytetyössä käydään läpi, mitkä pelimekaniikat toimivat mobiilialustalla alustan piir-teiden vuoksi. Analysoidaan, vertaillaan ja mallinnetaan kuinka toimivia ja rikkonaisia peli-mekaniikoita ja bisnessmalleja käytetään suosituissa Android-peleissä.
Lopussa selvitetään mitkä pelimekaniikat sopivat pelinkehitystiimin kokoon suhteutettuna ja miten niitä pystyisi soveltamaan alustan peliin. Katsaus myös projektin tuloksiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste