Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marketing analysis for an educational game company : current situation and future improvement

Raivonen, Pinja (2017)

 
Avaa tiedosto
Raivonen_Pinja.pdf (964.5Kt)
Lataukset: 


Raivonen, Pinja
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910935
Tiivistelmä
NordicEdu on alle kymmenen hengen opetuspeliyritys. Opinnäytetyö tehtiin, jotta pystyttiin analysoimaan miten vuoden 2016 tavoitteisiin oli päästy ja millainen markkinoinnin tila oli 2017. Tutkimus suoritettiin analysoimalla verkkosivuilta ja sosiaalisesta mediasta saatua dataa sekä yhdistämällä se kahden työntekijän haastatteluista saatuihin tuloksiin.

B2B-ostoprosessi on pidempi ja siihen osallistuu useampi päätöksentekijä kuin kuluttajamarkkinoilla. Opinnäytetyössä selvisi, että yrityksen tulisi tarjota tietoa, joka vähentää ostopäätökseen liittyviä epävarmuuksia. NordicEdun asiakasryhmät jakautuvat eri ryhmiin, joiden erilaiset motivaatiot tulisi tunnistaa.

Online-markkinointi on pienelle yritykselle tehokas tapa markkinoida. Eri sosiaalisen median kanavien hyödyntäminen vaatii hyvin tehtyä, mielellään visuaalista sisältöä ja toistuvaa läsnäoloa. Blogi mahdollistaa yritykselle kanavan esitellä osaamistaan ja saada näkyvyyttä. Hakukoneoptimoinnilla yritys voi nousta paremmin esille hakutuloksissa ja sitä kautta tuoda sivuilleen kävijöitä.

NordicEdu saavutti vuoden 2016 tavoitteensa hyvin. Loppuvuodesta avattu blogi on kerännyt lukijoita ja saanut näkyvyyttä myös sosiaalisessa mediassa. Ymmärrys asiakkaista ja tavoitteista on parempi kuin ennen markkinointisuunnitelman tekemistä. Päästäkseen tavoitteisiinsa myös 2017 NordicEdun tulisi keskittyä mittaamiseen, sisällön monimuotoisuuteen ja keskittyä niihin kävijöihin, jotka ovat ostoprosessin alkupäässä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste