Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Varumärkesutveckling : Case: Poratek

Kronberg, Jenny (2017)

Avaa tiedosto
Kronberg_Jenny.pdf (17.35Mt)
Lataukset: 


Kronberg, Jenny
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705056604
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tavaramerkin kehittäminen. Työssä olennainen teoria sovelletaan oikeaan kehityskohteeseen, tässä tapauksessa toimeksiantaja Poratekin tavaramerkkiin. Poratek on kaivonporausalan etujärjestö, jonka vanhentunut tavaramerkki oli uudistuksen tarpeessa. Etujärjestön jäsenistöön kuuluvat alan urakoitsijoita, sekä niiden partnerit. Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan, missä teoria esitellään työn ensimmäisessä osassa ja sovelletaan käytännössä työn toisessa osassa.

Opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda esille teoriaa siitä, mitä tavaramerkki on, miten sille rakennetaan vahva identiteetti, miten sitä uudistetaan sekä miltä tällainen työprosessi näyttää. Työ käsittelee myös aihetta coopetition, eli miten tehdään yhteistyötä kilpailijoiden kanssa. Teorian perusteella on tehty nykytilanteen katsaus, missä on tutkittu toimeksiantajan sidoshenkilöitä ja on myös selvitetty, miten Poratek nähdään sisäisesti ja ulkoisesti sekä sitä millaisena toimeksiantaja haluaa, että Poratek nähdään tulevaisuudessa. Työn tuloksista selviää myös, miten toivottua identiteettiä voidaan tehokkaasti kommunikoida ulospäin.

Ulkoinen analyysi on tehty mm. puhelinhaastattelujen muodossa. Niiden avulla, tutkimukseen on tuotu mukaan yrityksiä, joilla on potentiaalia liittyä jäseneksi. Benchmarking-menetelmän avulla on myös tutkittu kaksi muuta samantapaista organisaatiota. Sisäisessä tutkimuksessa hallitusta ja toiminnanjohtajaa haastateltiin puhelimitse, muut jäsenet saivat mahdollisuuden vastata sähköiseen kyselyyn.

Tutkimuksen tulokset antoivat paljon tietoa toimeksiantajasta ja siitä, miten tavaramerkkiä voidaan uudistaa. Tulosten perusteella on esitelty ehdotus uudesta tavaramerkki-identiteetistä ja kerätty ideoita organisaation uudistamiseksi. Uusi logoehdotus on suunniteltu ja koko paketti on tiivistetty lyhyeen kommunikaatio- käsikirjan luonnokseksi. Työn tulos antaa ulkoisen arvon toimeksiantajalle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste