Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kiintiö- ja ryhmävarausten sisäänkirjautumisprosessin kehittäminen

Ahlgren, Hanna (2017)

 
Avaa tiedosto
Ahlgren_Hanna.pdf (514.6Kt)
Lataukset: 


Ahlgren, Hanna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111391
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kiintiö- ja ryhmävarausten sisäänkirjautumisprosessia Hotelli X:n toimeksiantona. Tavoitteena oli selvittää sekä nykyhetken tilanne suurten majoitusryhmien kanssa, että saada selville tarvittavia kehityskohteita niihin liittyen. Työssä selvitettiin toimeksiannosta niin asiakkaiden, järjestäjien että henkilökunnan näkemys tilanteestaa.

Tutkimus toteutettiin sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä käyttäen. Asiakkaille sekä henkilökunnalle jaettiin kyselylomakkeet, joihin he saivat vastata itse nimettöminä. Järjestäjien kanssa tehtiin ennalta sovittuna ajankohtana teemahaastattelut. Opinnäytetyön teoriassa käsitellään palvelun laatua, sen kehittämistä sekä asiakkuuden arvoa. Myös majoitusvarausten teoriaa ja niihin liittyviä lakeja sekä sisäänkirjautumisprosessia käydään läpi.

Tutkimuksen tuloksista selviää, että tällä hetkellä Hotelli X:n kiintiö- ja ryhmävarausten sisäänkirjautumisprosessi on jo pääosin hyvällä mallilla. Varsinkin asiakkaiden mielestä tilanne on näin, koske he eivät kiinnitä huomiota samoihin asioihin palveluprosessissa. Kehitettäviä kohtia löytyi erityisesti järjestäjien sekä henkilökunnan osalta. Selkeiden, yksityiskohtaisten tietojen liikkumisen parantaminen oli yksi tärkeimpiä esiin tulleita asioita. Etukäteistietoa sekä sovittuja yksityiskohtia ei voi koskaan isojen kiintiö- tai ryhmävarausten kanssa olla liikaa. Muun muassa näitä asioita Hotelli X voi ja tuleekin kehittämään yhdessä henkilökuntansa sekä tukipalveluidensa kanssa tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste