Asiakastyytyväisyystutkimus : Simon Auto Oy
Tavaststjerna, Jyri (2017)
Tavaststjerna, Jyri
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111335
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111335
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Pihtiputaan Simon Auto Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä. Asiakkaiden tyytyväisyyttä selvitettiin myymälään ja kahvioon, sijaintiin sekä asiakaspalveluun. Tutkimuksessa selvitettiin samalla myös asiakkaiden taustatietoja sekä asiointitiheyttä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelun laatua, markkinointia yleisellä tasolla, asiakastyytyväisyyttä sekä erilaisia tutkimustyyppejä. Lähteinä opinnäytetyössä käytettiin palvelua, markkinointia, asiakastyytyväisyyttä sekä tilastollista tutkimusta käsittelevää kirjallisuutta.
Asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin kyselylomakkeella Pihtiputaan Simon Auto Oy:ssä. Vastauksia saatiin yhteensä 29 kappaletta.
Tutkimuksen tulosten perusteella asiakaspalvelun laatuun sekä myymälään ja kahvioon oltiin pääosin tyytyväisiä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelun laatua, markkinointia yleisellä tasolla, asiakastyytyväisyyttä sekä erilaisia tutkimustyyppejä. Lähteinä opinnäytetyössä käytettiin palvelua, markkinointia, asiakastyytyväisyyttä sekä tilastollista tutkimusta käsittelevää kirjallisuutta.
Asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin kyselylomakkeella Pihtiputaan Simon Auto Oy:ssä. Vastauksia saatiin yhteensä 29 kappaletta.
Tutkimuksen tulosten perusteella asiakaspalvelun laatuun sekä myymälään ja kahvioon oltiin pääosin tyytyväisiä.