Näytä suppeat kuvailutiedot

Tiimien yhteistyön kehittäminen Varuboden Osla S-Marketeissa

Ollas, Nina (2017)

dc.contributor.authorOllas, Nina
dc.date.accessioned2017-06-07T08:11:49Z
dc.date.available2017-06-07T08:11:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2017060512437
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/131323
dc.description.abstractTämä produktityyppinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantajayritykselle Varuboden Osla S-Marketeille. Opinnäytetyössä perehdytään tiimien yhteistyön kehittämiseen. Kehittämisidea perustuu yrityksen vuosittaisiin työtyytyväisyyskyselyihin sekä havainnointeihin Varuboden Osla S-Markettien tiimityöskentelystä. Voisiko tiimityöskentely olla osana työtyytyväisyyttä? Mitkä seikat työyhteisön tiimityöskentelyssä ovat positiivisia ja mitkä erityisesti kehitettäviä? Tavoitteena oli saada sekä esimiesten että työntekijöiden ajatusten pohjalta ideoita tiimityön kehittämiseen. Pro-duktiopinnäytetyössä oli tärkeää avata teoriaa tiimityön haasteista ja tiimityöhön liittyvistä seikoista. Opinnäytetyöprosessi alkoi kesällä 2016 aiheanalyysin pohjalta. Opinnäytetyön johdannossa avataan työn aihetta ja tutkimustavoitetta sekä esitellään käytetyimmät käsitteet opinnäytetyössä. Toisessa kappaleessa esitellään toimeksiantajayritys Varuboden Osla Handelslag. Esitellään myös S-ryhmän toiminta ja tavoitteet. Käydään myös S-ryhmän henkilöstöasioita läpi relevantein osin. Teorian viitekehys koostuu tiimeistä ja tiimityöstä. Teoriassa kerrotaan tiimityöskentelystä ja siitä miten ryhmät eroavat tiimistä. Esitellään myös erilaisia tiimirooleja. Avataan tiimityötä käytännössä ja siihen liittyviä relevantteja osia. Puhutaan työnkierrosta ja työn laaja-alaistamisesta, motivoinnista sekä palkitsemisesta. Käydään läpi palaverien ja kommunikoinnin tarkoitus tiimityössä sekä kehityskeskusteluiden ja palautteen tärkeys. Teoria osuu-dessa käsitellään myös esimiestyö ja esimiesroolit sekä esimiestyön tärkeys tiimissä. Lopuksi teorian viitekehyksessä käsitellään nykyajan tärkeä aihe työhyvinvointi. Neljännessä kappaleessa kerrotaan tutkimuksen toteuttamisesta. Esitellään produktityyppiseen tutkimukseen liittyvää teoriaa kvalitatiivisesta tutkimusmenetelmästä. Avataan käsitteenä kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Neljännessä kappaleessa kerrotaan tutkimuksen haastattelussa esitetyt kysymykset sekä keskeiset tulokset haastattelun pohjalta. Haastatteluun valittiin esimiehiä sekä työntekijöitä. Viidennessä kappaleessa esitellään projektisuunnitelma ja reflektointi. Esitellään kehittämisehdotukset tiimitoiminnan parantamiseksi.fi
dc.language.isofin
dc.publisherHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleTiimien yhteistyön kehittäminen Varuboden Osla S-Marketeissafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/434
dc.organizationHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
dc.keywordtiimityö
dc.keywordhenkilöstö
dc.keywordhenkilöstöjohtaminen
dc.keywordtyöhyvinvointi
dc.keywordkvalitatiivinen tutkimusmenetelmä
dc.keywordtiimi
dc.keywordtiimiroolit
dc.contributor.organizationHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot