Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram kesäkuntoon – digimarkkinoinnin opas Helsingin hostelleille

Pyykkönen, Marika (2017)

 
Avaa tiedosto
Pyykkonen_Marika.pdf (2.834Mt)
Lataukset: 


Pyykkönen, Marika
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060712860
Tiivistelmä
Instagramilla on jo yli 700 miljoonaa aktiivista kuukausittaista käyttäjää ja Instagramin merkitys markkinoinnissa on jatkuvasti kasvussa. Yritykset ympäri maailmaa ovat huomanneet Instagram-markkinoinnin positiiviset vaikutukset. Helsingin majoitusalalla, etenkin hostellialalla, Instagram on markkinointikanavana vielä alihyödynnetty. Asiaa selvitettiin Helsingin hostellien edustajilta, ja heidän mielestään opas olisi tarpeellinen. Näin ollen päätettiin luoda täsmäopas Instagramin käyttöön Helsingin hostelleille.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, kuinka Helsingin hostellit voivat hyödyntää Instagram kuvanjakopalvelua heidän markkinoinnissaan ja millä keinoilla Instagramin yritysominaisuuksista saadaan parhaat hyödyt irti. Näin ollen hostellit voisivat parantaa vetovoimaisuuttaan ja saavuttaa uusia asiakkaita Instagramin avulla. Vastaavanlaista opasta ei aiemmin ole luotu.

Tässä produktityyppisessä opinnäytetyössä käydään ensin läpi matkailualan markkinoinnin teoriaa yleisesti markkinointimixin avulla, jonka jälkeen paneudutaan hostellien markkinointiin. Tietoperustan toisessa osassa käydään läpi Instagram-markkinointia ja parhaita toimintatapoja sovelluksessa. Tietoperustaan analysoitiin erilaisia lähteitä, kirjoja, internet lähteitä, sekä haastattelu, jonka avulla saatiin täsmällisempiä tietoja. Näiden lähteiden pohjalta luotiin kuva siitä, millaista Instagram-markkinointi on parhaimmillaan. Tämän jälkeen on vuorossa työn empiirinen osio, jossa selvitetään, kuinka oppaan teko eteni. Empiirisessä osiossa kuvataan työn teon eri vaiheet aina suunnittelusta arviointiin.

Lopullinen opas on suunnattu Helsingin hostelleille, joilla on jo käytössään Instagram. Näin ollen Instagramin perusteet on rajattu oppaasta pois. Täsmäoppaassa keskitytään Instagramin käyttöön yritysten kannalta ja markkinoinnin näkökulmasta. Opas on selkeä, ja tehty helposti luettavaan muotoon Canva.com sovellusta apuna käyttäen. Oppaassa käydään läpi 10 kohtaa, joiden avulla Instagram markkinointia voidaan parantaa. Lopullinen opas valmistui kesäkuun alussa v. 2017.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste