Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Miten saada myynti kasvuun? Henkilökohtaisen myynnin kehittäminen.

Lehtonen, Taru (2017)

 
Avaa tiedosto
lehtonen_taru.pdf (713.5Kt)
Lataukset: 


Lehtonen, Taru
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060612504
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli keskittyä henkilökohtaisen myynnin kehittämiseen ja tätä kautta toimeksiantajan asiakaspalvelupisteen myynnin kasvattamiseen. Työn toimeksiantajana toimi Kanta-Hämeessä sijaitsevan finanssialan yrityksen asiakaspalvelupiste. Tarve kyseiselle opinnäytetyölle kumpusi työelämän tarpeista ja sen päivittäisen toiminnan kehittämisestä.

Opinnäytetyö koostuu sekä teoriaosuudesta että osana opinnäytetyötä toteutetusta haastattelututkimuksesta. Lopuksi vuorossa ovat teorian ja tutkimuksen yhteisvaikutuksena syntyneet johtopäätökset. Teoriaosuus keskittyi käsittelemään myyntiprosessin lisäksi huippumyyjän ominaisuuksia sekä työhön vaikuttavia motivaatiotekijöitä niin työntekijän kuin työnantajankin näkökulmasta. Strukturoitu lomakehaastattelututkimus teetettiin toimeksiantajan kyseisen asiakaspalvelupisteen työntekijöillä. Tutkimukseen osallistujat antoivat vastauksensa kirjallisesti valmiiksi laadittujen kysymysten perusteella. Tarkoituksena oli kartoittaa heidän näkemyksiään työstä, työhön motivoivista tekijöistä sekä myyntitulosten kasvuun saattamisesta.

Strukturoidun lomakehaastattelun ja teorian pohjalta kävi selkeästi ilmi, mitkä tekijät vaikuttavat eniten työntekijöiden motivaatioon ja tätä kautta myynnin kasvuun ja kehittämiseen. Tärkeimmiksi tekijöiksi henkilökohtaisen motivaation osalta nousivat arvostuksen saaminen hyvin tehdystä työstä sekä toimiva ja oikeudenmukainen palkitsemisjärjestelmä. Näiden merkitystä motivaation kannalta korostettiin haastattelututkimuksen eri vaiheissa usean eri vastaajan toimesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste