Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Luksusmatkailupaketin tuotteistaminen saksankielisille matkailijoille : Case: Lapin Luontoelämys

Zitting, Jaakko (2017)

 
Avaa tiedosto
Jaakko_Zitting.pdf (745.9Kt)
Lataukset: 


Zitting, Jaakko
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060812932
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli teoreettisen viitekehykseen ja tutkimustulosten perusteella tuotteistaa toimeksiantajayritykselle luksusmatkailupaketti Levin matkailualueelle talvisesonkiin. Kohderyhmänä tutkimuksessa ja luksusmatkailupaketissa ovat saksankieliset matkailijat. Teoreettinen viitekehys pohjautuu luksuksen, luksusmatkailun sekä tuottaistamisen teoriaan. Aineistoa kerättiin kuudella eri kielellä. Ekoluksus tullee olemaan luksusmatkailun trendi tulevaisuudessa, minkä vuoksi otin sen osaksi teoreettista viitekehystä.

Opinnäytetyöllä haluttiin selvittää, mitä luksus tarkoittaa, mitkä ovat sen ominaisuudet ja mitä luksusmatkailu tarkoittaa. Teorian sekä tutkimuksen kautta selvitettiin luksusmatkailupaketin eroavaisuuksia tavalliseen matkapakettiin verrattuna ja mitä luksusmatkailupaketin täytyisi pitää sisällään. Pyrkimyksenä tutkimustyössä oli myös selvittää, miten tuotteistetaan luksusmatkailupaketti toimeksiantajayrityksessä.

Tutkimuksessa käytettiin monimenetelmällisyyttä ja se suoritettiin kolmella eri menetelmällä. Ensimmäiseksi benchmarkattiin Pohjois-Ruotsin ja Pohjois-Norjan luksusmatkailukohteita, sillä ne ovat parhaiten verrannollisia Levin matkailualueeseen. Tämän jälkeen tehtiin teemahaastattelu Prima Reisenin sekä Fintouringin johtoportaan edustajille. Kyseiset matkajärjestäjät toimivat yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Kolmantena menetelmänä käytettiin observointia toimeksiantajayrityksessä tekemieni havaintojen perusteella. Havainnot kirjattiin SWOT-analyysin muotoon.

Tuloksista selviää, että luksusmatkapaketin täytyy laadultaan olla jotain jotain parempaa kuin matkanjärjestäjät tarjoavat. Keskeisiä teemoja ovat mm. henkilökohtainen palvelu, monipuoliset talviaktiviteetit, korkeatasoinen paikallinen ruoka ja majoitus, asiakasarvo, sekä yksilöllisyys. Aktiviteeteissa on samankaltaisuuksia Skandinavian alueella. Segmentin rajallisuus sekä odotusten ja kulutustottumusten ennakointi ovat yrittäjälle haaste. SWOT-analyysin mukaan on positiivista, että toimeksiantajalla on luksusmatkailupaketin käyttöönoton suhteen enemmän vahvuuksia ja mahdollisuuksia kuin heikkouksia ja uhkia.

Asetettuihin tutkimuskysymyksiin saatiin vastaukset. Lopputulemana voidaan todeta, että teorian tarkastelun sekä tutkimustyön jälkeisen tuotteistamisprosessin tuloksena muodostettu luksusmatkailupaketti on monipuolinen asiakasarvoa, elämyksellisyyttä, korkeaa laatua ja paikallisuutta sisältävä räätälöitävä luksusmatkailupaketti. Se täyttää asiakkaan tarpeet edistäen samalla myös terveyttä, hyvinvointia ja kestävää kehitystä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste