Nummirock 2015 - asiakastyytyväisyyskysely : Kehitysideoita tuleviin tapahtumiin
Mäkiranta, Noora (2017)
Mäkiranta, Noora
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060813002
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060813002
Tiivistelmä
Kauhajoen Nummijärvellä on järjestetty juhannustapahtumia jo 1920-luvulta lähtien. Tapahtumat muodostuivat aluksi tansseista ja juhannuksen juhlimisesta tanssiorkestereiden tahdissa. Uudistusta vaadittiin 1980-luvulla elettäessä rock-musiikin nousukautta. Tapahtuma sai nimekseen Nummirock vuonna 1987. Tapahtuman järjestäjä Nummijärven Maatalousjärjestö ry koki kehityksen tarpeelliseksi jälleen vuonna 2002, jolloin Nummirockin musiikillinen suunta muuttui raskaampaan rockiin ja metalliin.
Työn tarkoituksena on selvittää asiakkaiden toiveita ja tarpeita Nummirockin kehittämiseksi. Tutkimusaineisto kerätään Webropol-ohjelmalla toteutetulla asiakaskyselyllä. Haasteeksi festivaalille on noussut asiakkaiden pysyminen tapahtuma-alueella silloinkin, kun heille mieleinen artisti tai bändi ei ole esiintymässä. Alueesta pitäisi saada vetovoimaisempi niin, että asiakkaat olisivat kiinnostuneita viettämään enemmän aikaa siellä kuin leirintäalueilla.
Työn teoreettisena viitekehyksenä toimii asiakastyytyväisyys. Pohdin asiakastyytyväisyyden merkitystä festivaalille ja sitä, miksi on tärkeää kerätä palautetta ja kehittää toimintaa asiakaspalautteen pohjalta. Nummirockin asiakkaille tehdystä asiakastyytyväisyyskyselystä sain arvokasta tietoa ja rehellistä pohdintaa festivaalin nykytilasta ja kehityksen tarpeesta. Tutkimustuloksia analysoidessa keskityin uusien ideoiden saamiseen ja mahdollisuuteen hyödyntää niitä Nummirockissa.
Työn tarkoituksena on selvittää asiakkaiden toiveita ja tarpeita Nummirockin kehittämiseksi. Tutkimusaineisto kerätään Webropol-ohjelmalla toteutetulla asiakaskyselyllä. Haasteeksi festivaalille on noussut asiakkaiden pysyminen tapahtuma-alueella silloinkin, kun heille mieleinen artisti tai bändi ei ole esiintymässä. Alueesta pitäisi saada vetovoimaisempi niin, että asiakkaat olisivat kiinnostuneita viettämään enemmän aikaa siellä kuin leirintäalueilla.
Työn teoreettisena viitekehyksenä toimii asiakastyytyväisyys. Pohdin asiakastyytyväisyyden merkitystä festivaalille ja sitä, miksi on tärkeää kerätä palautetta ja kehittää toimintaa asiakaspalautteen pohjalta. Nummirockin asiakkaille tehdystä asiakastyytyväisyyskyselystä sain arvokasta tietoa ja rehellistä pohdintaa festivaalin nykytilasta ja kehityksen tarpeesta. Tutkimustuloksia analysoidessa keskityin uusien ideoiden saamiseen ja mahdollisuuteen hyödyntää niitä Nummirockissa.