Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

SKAPANDE AV MARKNADSFÖRINGSMATERIAL FÖR ETT INTERNATIONELLT FÖRETAG

Nyman, Anders (2017)

 
Avaa tiedosto
Nyman_Anders.pdf (2.475Mt)
Lataukset: 


Nyman, Anders
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061013206
Tiivistelmä
Syftet med detta examensarbete var att producera en handbok för uppdatering av grafiskt material åt ett internationellt företag. Manualen kommer att existera i digital form. Som uppdragsgivare fungerade HUR Labs Oy i Karleby. Examensarbetets form var av praktisk natur och ger en helhetsbild över skribentens prestation i produktion och migration av marknadsföringsmaterial för ett internationellt före-tag.

I detta praktiska examensarbete undersöktes fördelarna och nackdelarna med marknadsföring gjord av egna anställda. Utgående från resultatet gjordes en handbok med riktlinjer för att säkerställa kontinu-erlig grafisk utformning inom företaget.

Eftersom HUR Labs fusionerades med HUR i april 2017, utgör detta dokument även grund för migrationen av marknadsföringsmaterialet. Då examensarbetet inleddes fanns det inga planer om fusion-ering och därför är HUR Labs visuella identitet kartlagd i noggrannhet och tjänar som jämförelse till ett nytt utseende i samma anda som HUR.
 
The purpose of this final thesis was to produce a graphical guide for the international company HUR Labs in Kokkola, Finland. The graphical guide will exist in digital form. The nature of this thesis was approached in a practical manner and presents a general image of the student’s ability to create and migrate existing marketing material into a new form.

The thesis also present a view of what benefits there are with in-house personnel marketing. The result is a graphical manual to ensure that continuous updates are made in the right direction.

Because HUR Labs and HUR became migrated in April 2017, this thesis serves also as a graphical template for the migration.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste