Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

The preparation for implementation a customer relationship management (CRM) tool in SMEs

Luhtanen, Sonja (2017)

Avaa tiedosto
Thesis_ Sonja Luhtanen_FINAL.pdf (1.532Mt)
Lataukset: 


Luhtanen, Sonja
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213334
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa tutkitaan, mitä taustatyötä yrityksen tulee tehdä ennen kuin se päättää ottaa käyttöön asiakkuuksienhallintaa helpottavan työkalun. Tutkimus tähtää ratkaisuun, jota pienet ja keskisuuret yritykset voivat käyttää ohjenuorana valitessaan tarvittavaa työkalua helpottamaan asiakkuuksiensa hallintaa.

Tutkimus on kvalitatiivinen tapaustutkimus, jossa tutkitaan pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Tutkimukseen tarvittava tieto saatiin haastattelemalla pienyritystä, jolla asiakkuuksien hallinnan kehittäminen on ajankohtaista sekä käyttämällä tutkijan omaa kokemusperäistä tietoa. Kerättyjä tietoja käytettiin erityisesti kartoittamaan pienten yritysten tarpeita ja mahdollisuuksia asiakkuuksien hallinnassa.

Teoreettinen viitekehys muodostuu asiakkuuksien hallinnan ymmärtämisestä, millaisia prosesseja se pitää sisällään ja minkälaisia mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa asiakkuuksien hallintaan. Tämän teoreettisen tiedon pohjalta rakennettiin malli, jota yritys voi käyttää apunaan valitessaan työkalua asiakkuuksiensa hallintaan. Tätä rakennettua mallia sovitettiin pienyrityksen tarpeisiin ja huomattiin, että kirjallisuuden pohjalta rakennettu malli on liian kankea ja sopii paremmin suuriin yrityksiin. Pienyritykset tarvitsevat mallin, joka on suoraviivaisempi ja nopeampi toteuttaa.

Tutkimustulosten pohjalta voidaan päätellä, että asiakkuuksien hallintaan tarkoitetun työkalun käyttöönottaminen vaatii taustatyötä oli kyse sitten pienestä tai suuresta yrityksestä Pienyrityksessä taustatyön tekeminen on kuitenkin nopeampaa ja pienyritys päättää ottaa työkalun käyttöön vasta kun tarve on todellinen, jolloin taustatyön tekemisen pitää olla ketterää. Tärkeimmät selvitettävät asiat ovat yrityksen nykyiset asiakkuuksien hallinnan ongelmat ja niiden ratkaisut sekä asiakkuuksien hallinnan stra-tegia ja siihen liittyvät prosessit.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste