• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pyhärannan kunnan kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys saamiinsa palveluihin

Telén, Sari (2010)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Telen_Sari_2010.pdf (97.28Kt)
Lataukset: 


Telén, Sari
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005037550
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Pyhärannan kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyyttä saamiinsa palveluihin. Tavoitteena oli saada palautetta kotihoidon palvelujen laadusta ja sen avulla edistää kotihoidon toimintaa. Tutkimus oli luonteeltaan kvantitatiivinen. Aineisto kerättiin asiakkailta strukturoidulla haastattelulomakkeella. Opinnäytetyön tekijä haastatteli asiakkaat henkilökohtaisesti. Kohderyhmänä oli Pyhärannan kunnan säännöllisesti kotihoitoa saavat asiakkaat (N=30). Kyselyyn vastasi yhteensä 26 kotihoidon asiakasta. Vastaajista 10 oli miehiä ja 16 naisia. Aineisto kerättiin Pyhärannassa syyskuussa 2009. Saatu aineisto analysoitiin tilastollisesti ja tulokset esitettiin kuvioina ja taulukoina sekä ilmoitettiin prosentteina ja frekvensseinä. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä kotihoidon palveluihin, kohteluun sekä itsemääräämisoikeuden toteutumiseen. Tuloksista ilmeni, että kotihoidon käyntimäärä on riittävä ja käynnit lisäävät turvallisuudentunnetta. Alle puolet vastaajista koki, ettei saa riittävästi tietoa kotihoidon palveluista. Vastaajien mielestä kotihoidon työntekijöiden vaihtuvuus oli liian suurta. Lähes kaikki asiakkaat pitivät työntekijöitä ystävällisinä ja avuliaina. Valtaosa vastaajista koki, että voi luottaa työntekijöiden vaitiolovelvollisuuteen. Tulosten perusteella voidaan todeta, että Pyhärannan kotihoidon asiakkaat ovat tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Kotihoidon työntekijät kohtelevat asiakkaita hyvin. Kotihoidossa toteutuu asiakaslähtöinen hoito ja palvelu sekä palvelujen järjestäminen. Kotihoidossa huomioidaan asiakkaan tarpeet ja hänet nähdään itsensä asiantuntijana. Vastaajien mielestä kotihoidon työntekijöillä on riittävästi aikaa heille. Pyhärannan kotihoidossa tuetaan vanhusten omatoimisuutta sekä pyritään ylläpitämään heidän itsenäisyyttään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus