Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Seeing beyond monitors. Critical care nurses’ multiple skills in patient observation : Descriptive qualitative study

Alastalo, Mika; Salminen, Leena; Lakanmaa, Riitta-Liisa; Leino-Kilpi, Helena (2017)

Article has an altmetric score of 1
Avaa tiedosto
Alastalo_ Salminen_Lakanmaa_Leino-Kilpi.pdf (319.5Kt)
Lataukset: 


Alastalo, Mika
Salminen, Leena
Lakanmaa, Riitta-Liisa
Leino-Kilpi, Helena
Elsevier
2017
doi:10.1016/j.iccn.2017.03.004
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017062113884
Tiivistelmä
Objectives

The aim of this study was to provide a comprehensive description of multiple skills in patient observation in critical care nursing.

Research methodology

Data from semi-structured interviews were analysed using thematic analysis.

Setting

Experienced critical care nurses (n = 20) from three intensive care units in two university hospitals in Finland.

Findings

Patient observation skills consist of: information gaining skills, information processing skills, decision-making skills and co-operation skills. The first three skills are integrated in the patient observation process, in which gaining information is a prerequisite for processing information that precedes making decisions. Co-operation has a special role as it occurs throughout the process.

Conclusion

This study provided a comprehensive description of patient observation skills related to the three-phased patient observation process. The findings contribute to clarifying this part of the competence. The description of patient observation skills may be applied in both clinical practice and education as it may serve as a framework for orientation, ensuring clinical skills and designing learning environments. Based on this study, patient observation skills can be recommended to be included in critical care nursing education, orientation and as a part of critical care nurses’ competence evaluation.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 
Posted by 1 X users
95 readers on Mendeley
See more details