Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Arkkityypit B2B-brändin kehittämisessä : Brändin kehittäminen Markkinointitoimisto Seruksessa

Toikkanen, Essi (2017)

Avaa tiedosto
Toikkanen_Essi.pdf (1.083Mt)
Lataukset: 


Toikkanen, Essi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060712796
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia brändiarkkityyppejä Markkinointitoimisto Seruksen brändiin kytkeytyy sekä miten brändiarkkityyppejä voidaan hyödyntää Markkinointitoimisto Seruksen brändin kehittämisessä. Markkinointitoimisto Seruksen brändiarkkityyppi selvitettiin tutkimalla sekä yrityksen identiteettiä että imagoa, pyrkien muodostamaan kokonaisvaltainen käsitys yrityksen brändistä.

Teoreettinen viitekehys muodostui brändistä ja brändin rakentamisesta sekä arkkityyppiteorioista. Markkinointitoimisto Seruksen brändin arkkityypin selvittämisessä hyödynnettiin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusotetta ja empiirinen osuus toteutettiin kolmessa vaiheessa. Tutkimuskohteina olivat Markkinointitoimisto Seruksen henkilöstö sekä asiakkaat. Tutkimuksen kahdessa ensimmäisessä vaiheessa selvitettiin brändi-identiteetin ja brändi-imagon nykytilaa verkkokyselyn avulla, johon vastasivat sekä yrityksen henkilöstö että asiakkaat. Kysymysten avulla pyrittiin selvittämään millaisten arkkityyppien ominaisuuksia ja piirteitä Markkinointitoimisto Serukseen liitetään. Kolmannessa vaiheessa selvitettiin yrityksen johdon näkemystä brändin ytimestä ja tavoitetilasta puolistrukturoidun haastattelun avulla.

Tutkimustuloksissa keskityttiin tarkastelemaan yrityksen henkilöstön ja asiakkaiden näkemysten yhtäläisyyksiä ja eroja brändistä. Teoreettisen viitekehyksen ja tutkimustulosten pohjalta johtopäätöksissä tuotiin esiin brändin kehittämisehdotuksia Markkinointitoimisto Serukselle. Opinnäytetyö on laadittu luottamuksellisesti ja luottamukselliseen aineistoon kuuluvat tutkimustulokset ja johtopäätökset on poistettu julkisesta osuudesta (liitteet 1–5).
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste