Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin esteiden tunnistaminen verkkosivustoilla : Case: Houseboat

Hakala, Heidi (2017)

 
Avaa tiedosto
Hakala_Heidi.pdf (1.320Mt)
Lataukset: 


Hakala, Heidi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017070514124
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Bellamer Oy Ltd yritykselle, jonka alla toimii Houseboat. Houseboat yritys tarjoaa matkailijoille majoituspalveluita asuntoveneissä Jyväskylän satamassa. Tarkoituksena oli selvittää myynnin esteet ostopäätösprosessissa ja ostopäätösprosessiin vaikuttavat tekijät kuluttajien ostaessa matkaa ja majoitusta verkkosivustoilta. Tutkimuksen kohderyhmää olivat potentiaaliset asiakkaat, jotka vierailevat Houseboat-verkkosivustolla. Tavoitteena oli saada toimeksiantajalle uutta tietoa potentiaalisista asiakkaista. Tiedon perusteella yritys voi kehittää digitaalista markkinointiaan ja edistää myyntiään verkkosivustolla. Tutkimus toteutettiin käyttämällä kvantitatiivista ja kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua Webropol-kyselylomaketta, joka lähetettiin syksyllä 2016 kaikille yrityksen postituslistalla oleville 329 henkilöille, joista perille se meni 324 henkilölle. Lisäksi linkki kyselyyn jaettiin Houseboatin Facebook-sivustolla. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 71 vastausta. Kyselylomakkeen vastaukset analysoitiin SPSS-ohjelman avulla kvantitatiivisesti käyttämällä suora jakaumaa, Likert-asteikon keskiarvoa sekä ristiintaulukointia. Avoimet vastausvaihtoehdot ja kysymykset analysoitiin kvalitatiivisesti sisällönanalyysilla. Suurimmiksi myynnin esteiksi verkkosivustolla nousivat hinta ja toinen matkakohde. Asuntoveneiden sijainti oli lisäksi huono tai liian vieras konsepti, joten kuluttajille heräsi epävarmuus turvallisuudesta. Tuloksien perusteella asuntoveneet herättävät verkkosivuston välityksellä mielenkiintoa ja houkuttelevat kokeilemaan vuokrausta, mutta myynnin esteet estävät ostopäätöksen syntymisen. Toimeksiantajan tulee ottaa nämä asiat huomioon markkinoidessaan asuntoveneitä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste