Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Näkökulmia asiakaslähtöisyyteen ja sen kehittämiseen Kuntoutuskeskus Kankaanpäässä - vaativa lääkinnällinen yksilökuntoutus

Noppari, Seija (2017)

Avaa tiedosto
Noppari_Seija.pdf (444.9Kt)
Lataukset: 


Noppari, Seija
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017080714252
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on työelämälähtöinen ja sen tarkoituksena oli kartoittaa Kuntoutuskeskus Kankaanpään vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen mo-niammatillisen työryhmän työntekijöiden näkemyksiä asiakaslähtöisyydestä, asiakaslähtöistä työotetta edistäviä ja estäviä tekijöitä sekä keinoja kehittää asiakaslähtöistä työotetta. Asiakaslähtöisyysteema on nostettu organisaati-ossa yhdeksi kuntoutustoiminnan tärkeimmäksi kehittämisen kohteeksi.

Kyseessä on laadullinen tutkimus, joka toteutettiin ryhmähaastatteluna. Asiakas näkökulmaa tutkimukseen saatiin asiakaspalautekyselyn avulla. Asiakaspalauteaineisto oli valmiina kerättynä. Aineisto analysoitiin teemoitettua sisällönanalyysimenetelmää mukaillen. Asiakaslähtöisyyteen vaikuttavia tekijöitä tarkasteltiin työntekijän, organisaation ja asiakkaan näkökulmasta.

Ryhmähaastattelussa asiakaslähtöisyyteen keskeisesti vaikuttaviksi teemoiksi nousivat aika, yhteistyö, asiakkaan kohtaaminen ja työntekijäresurssit. Asiakaspalautteista teemoiksi nousivat tiedonkulku, asiakkaan kohtaaminen ja fyysisten puitteiden toimivuus.

Tutkimustulosten mukaan asiakaslähtöisen työotteen mahdollistaa asiakkaan huomioinen yksilönä, häntä arvostaen ja kunnioittaen. Moniammatillinen tiimityö ja yhteistyö eri tahojen kanssa tukevat osaltaan asiakaslähtöistä työotetta. Organisaation taholta työntekijät odottavat erityisesti koko organisaatiota koskevaa arvokeskustelua ja toimintaa arvojen mukaisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste