Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

SAVONLINNAN TEATTERIN JA SAVONLINNASALIN TUNNETTUUS SEKÄ EI-KÄVIJÖIDEN TAVOITTAMINEN

Päivätie, Samsa (2017)

Avaa tiedosto
opinnaytetyoXAMK.pdf (830.3Kt)
Lataukset: 


Päivätie, Samsa
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017083014627
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli hankkia tietoa Savonlinnan Teatterin ja Savonlinnasalin asiakkaiden suhtautumisesta näiden instanssien yhdistymiseen, sen vaikutuksista vastaajien käyntimääriin tapahtumissa sekä informaatiota niistä markkinoinnin lähteistä, joista asiakkaat tietonsa ohjelmiston suhteen hakevat. Toisena tavoitteena oli löytää keinoja joilla pystyttäisiin tavoittamaan ei-kävijöitä ja saada houkuteltua heidän joukostaan potentiaaliset uudet asiakkaat katsomoon.
Tutkimusongelmia oli siis kaksi, ja niitä päätettiin lähestyä kahdella eri tutkimustavalla. Tietoa yhdistymisen vaikutuksista ja markkinoinnista kerättiin kvantitatiivisen tutkimuksen avulla. Toteutettiin verkkokysely ja vastauksia kerättiin myös jalkautumalla kahteen eri tapahtumaan, joissa pystyi täyttämään myös paperisen version kyselystä. Ei-kävijöiden suhteen tietoa ja ideoita hankittiin kvalitatiivisen tutkimuksen avulla, tässä tapauksessa haastattelun avulla. Tämä keino valikoitui lähestymistavaksi lähinnä siksi, että tutkittua tietoa aiheen ympärillä on kovin niukasti tarjolla. Haastateltavana toimi Savonlinnan Kaupunkikeskustan kehittämisyhdistys SAKKE Ry:n Keskustan Kyläpäällikkö.
Tutkimuksen avulla saatiin selville, että enemmistö kyselyyn vastanneista henkilöistä piti Teatterin ja Savonlinnasalin yhdistymistä positiivisena asiana ja heidän käyntimääriinsä sillä ei ollut ollut suurta merkitystä. Uusia tiloja pidettiin siisteinä ja asiakkaiden kannalta entisiä parempina. Yhdistyminen Savonlinnasalin kanssa on siis ollut tämän tutkimuksen valossa onnistunut ratkaisu. Tietoa tapahtumista haetaan yhä perinteisen markkinoinnin medioista kaikkein eniten, painettu sana sanomalehtineen ja esitteineen on käytetyimpien joukossa. Myös verkossa olevat kotisivut ovat aktiivisessa käytössä.
Ei-kävijöiden tavoittamisessa keinoihin lukeutuivat haastattelussa nousseiden ideoiden pohjalta alennukset lippujen hinnoissa tiettyjen sosiaalisten ryhmien keskuudessa, markkinoinnin kohdentamisessa erilaisille ammattiryhmille maksuttomien esitysten muodossa sekä suvaitsevaisen ja avoimen imagon esiin tuomisena kulttuuritapahtumien osalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste