Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palveluiden tuotteistaminen : Autoliikkeen lisäpalvelun tuotteistamissuunnitelma

Ervasti, Kristiina (2017)

Avaa tiedosto
Ervasti_Kristiina.pdf (907.3Kt)
Lataukset: 


Ervasti, Kristiina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091114985
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tekeminen lähti toimeksiantajan tarpeesta kehittää toimintaansa. Toiminnan kehittämistä lähdettiin toteuttamaan lisäpalveluiden muodossa, jotka parantavat asiakaspalvelua tulevaisuudessa. Työ toteutettiin toimeksiantona Turengissa toimivalle autoliikkeelle, jossa opinnäytetyöntekijä työskentelee.

Työn ensimmäisenä tavoitteena oli selvittää benchmarkingin avulla, mitä ja millaisia lisäpalveluita kilpailevat toimijat tarjoavat, ja mitkä näistä sopisivat toimeksiantajalle. Benchmarkingin tuloksena joukosta valikoitui yksi lisäpalvelu, joka olisi määrä tuotteistaa työn tuloksena tehdyn tuotteistamissuunnitelman avulla. Toisena työn tavoitteena oli perehtyä tuotteistamiseen ja sen tuomiin hyötyihin lähdeaineiston avulla.

Tutkimustyö on tutkimuksellinen kehitystyö, jonka teoriaosuus käsittelee palveluita ja palveluiden tuotteistamista sekä hinnoittelua. Teoreettisessa osuudessa käydään läpi, että mitä on palvelu, miten se määritellään ja hinnoitellaan, mitä tuotteistamisella tarkoitetaan ja mitkä ovat tuotteistamisen hyödyt.

Opinnäytetyö edistää toimeksiantajan tuotekehitystä ja samalla antaa tietoa päätöksenteolle uuden palvelun kehityksessä. Työn tuloksena valmistunut tuotteistamissuunnitelma antaa ensimmäisiä askelia uudelle palvelulle. Työ tulevaisuudessa parantaa yrityksen kilpailukykyä ja edistää uusien liiketoimintamahdollisuuksien syntymistä. Kehittämistyön tuloksena luotiin toimeksiantoyritykselle tuotteistamissuunnitelma, jonka avulla yritys voi tuotteistaa tällä hetkellä halutun palvelun. Kehittämistyön punaisena lankana toimivat työn alussa saadut raamit, mutta kehittämistyöntekijä sai myös käyttää paljon tutkijan vapauksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste