Videot yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa : Esimerkkinä Trexbusters
Kemppinen, Josefiina (2017)
Kemppinen, Josefiina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091315037
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091315037
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on projektityyppinen, ja se kertoo markkinointivideoiden tuottamisesta Tamrex Oy:n sosiaaliseen mediaan sekä verkkokauppaan. Samalla opinnäytteessä tutkittiin videomarkkinointia ja sen osa-alueita.
Videoiden käyttö markkinoinnissa on yksi vaihtoehto sisältömarkkinoinnille. Sosiaalisen median kasvaessa myös yritykset ovat vakiinnuttaneet sosiaalisen median sekä digitaalisen markkinoinnin markkinointisuunnitelmiinsa. Youtube on mahdollistanut sen, että jokainen yritys koostaan riippumatta voi tuottaa videoita markkinointiaan varten verkkoon. Videoiden lataaminen on ilmaista, joten kynnys tehdä videoita on madaltunut ja mahdollistanut sen, että videoiden avulla voidaan parantaa yritystoiminnan kannattavuutta.
Opinnäytetyössä kuvattiin videoita nettisarjaa varten Tamrex Oy yritykselle. Raportti-osuudessa esiteltiin projektin valmistumiseen liittyviä vaiheita sekä pohdintoja, mutta samalla keskityttiin myös siihen mitä pitäisi tietää ja ottaa huomioon, kun tehdään videoita yrityksen digitaalista markkinointia varten. Opin, että videomarkkinointi on iso kokonaisuus, johon kuuluu monia osa-alueita. Videomarkkinointi on pitkäjänteinen prosessi, joka jatkuu videon julkaisunkin jälkeen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli aloittaa videomarkkinointi Tamrex Oy:ssä sekä kehittää videomarkkinointia yritykselle sopivaksi. Tavoitteena oli tuottaa videoita, joita asiakkaat ja myyjät pystyisivät käyttämään apunaan. Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa ohjeita ja tietoa videoiden markkinoimisesta itselleni sekä muille kollegoille.
Tuotetuilla markkinointivideoilla saavutettiin se, mitä yritys oli halunnut. Videot toimivat yritykselle työkaluina sekä helpottavat asiakkaita ostopäätöksen tekemisessä. Videot toivat hyvää näkyvyyttä ja tietoa siitä, millaiset videot toimivat jatkossakin Tamrexin digitaalisessa markkinoinnissa.
Videoiden käyttö markkinoinnissa on yksi vaihtoehto sisältömarkkinoinnille. Sosiaalisen median kasvaessa myös yritykset ovat vakiinnuttaneet sosiaalisen median sekä digitaalisen markkinoinnin markkinointisuunnitelmiinsa. Youtube on mahdollistanut sen, että jokainen yritys koostaan riippumatta voi tuottaa videoita markkinointiaan varten verkkoon. Videoiden lataaminen on ilmaista, joten kynnys tehdä videoita on madaltunut ja mahdollistanut sen, että videoiden avulla voidaan parantaa yritystoiminnan kannattavuutta.
Opinnäytetyössä kuvattiin videoita nettisarjaa varten Tamrex Oy yritykselle. Raportti-osuudessa esiteltiin projektin valmistumiseen liittyviä vaiheita sekä pohdintoja, mutta samalla keskityttiin myös siihen mitä pitäisi tietää ja ottaa huomioon, kun tehdään videoita yrityksen digitaalista markkinointia varten. Opin, että videomarkkinointi on iso kokonaisuus, johon kuuluu monia osa-alueita. Videomarkkinointi on pitkäjänteinen prosessi, joka jatkuu videon julkaisunkin jälkeen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli aloittaa videomarkkinointi Tamrex Oy:ssä sekä kehittää videomarkkinointia yritykselle sopivaksi. Tavoitteena oli tuottaa videoita, joita asiakkaat ja myyjät pystyisivät käyttämään apunaan. Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa ohjeita ja tietoa videoiden markkinoimisesta itselleni sekä muille kollegoille.
Tuotetuilla markkinointivideoilla saavutettiin se, mitä yritys oli halunnut. Videot toimivat yritykselle työkaluina sekä helpottavat asiakkaita ostopäätöksen tekemisessä. Videot toivat hyvää näkyvyyttä ja tietoa siitä, millaiset videot toimivat jatkossakin Tamrexin digitaalisessa markkinoinnissa.