Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palveluspolun askeleet : Kuvaus palveluseteliasiakkaan palvelupolusta varhaiskasvatuksessa

Laaksonen, Marja (2017)

Avaa tiedosto
Ont Marja Laaksonen.pdf (1.226Mt)
Lataukset: 


Laaksonen, Marja
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092815459
Tiivistelmä
Kunnat vastaavat lain määrittelemien palvelujen tuottamisesta asukkailleen. Palvelujen järjestäminen palvelusetelillä on viime vuosina lisääntynyt. Asiakas on yhä enemmän mukana palvelusuunnittelussa. Opinnäytetyö pohjautuu Vihdin kunnassa käyttöönotettuun varhaiskasvatuksen palveluseteliin. Palvelusetelipalvelu alkoi Vihdissä 1.8.21015. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda palveluseteliasiakkaan palvelupolku Service Blueprintin avulla.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä kuvaillaan varhaiskasvatuksen palvelujärjestelmää ja kunnan velvollisuutta palvelujen tuottajana. Lisäksi kuvataan kunnan ja yksityisen palveluntuottajan roolia palveluselipalvelussa. Toisessa osassa kuvataan palveluseteliä ja asiakkaan asemaa palvelusetelipalveluissa. Esille tuodaan myös Vihdin kunnan periaatteet varhaiskasvatuksen palvelusetelipalvelujen järjestämisessä.

Tutkittavana kohteena oli palveluseteliasiakkaan palvelupolku Vihdin kunnan varhaiskasvatuksessa. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla. Haastatteluun osallistuivat Vihdin kunnan varhaiskasvatuspäällikkö sekä varhaiskasvatuksen palvelupäällikkö. Tutkimusaineisto analysoitiin aineistolähtöisä sisällön analyysia käyttäen.

Aineistosta nousi esille hyvin suunniteltu ja toteutettu palvelusetelipalvelu. Palveluseteliprosessi on kokonaisuudessaan yhden henkilön vastuulla. Riippumatta siitä, että asiakkaiden tilanteet ovat erilaisia, ja asiakkaat ovat palvelupolun eri vaiheissa, kokonaisuus on hyvin hallinnassa.

Tulosten perusteella tehtiin kuvaus varhaiskasvatuksen palveluseteliasiakkaan palvelupolusta. Kuvausta voidaan hyödyntää palvelua kehitettäessä edelleen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste