Kasvu myyntityön opiskelijasta myyntipäälliköksi
Väisänen, Jenni (2017)
Väisänen, Jenni
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092815522
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092815522
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on kirjoittajan henkilökohtainen kasvu myyntityön opiskelijasta myyntipäälliköksi. Idea tästä aiheesta tuli nopeasti muuttuneen työtilanteen johdosta.
Työn tavoitteena on pohtia kirjoittajan kehittymistä myyntityön opiskelijasta myyntipäälliköksi sekä syventää osaamistaan myynnin parissa. Lisäksi pohdintaan asioita, joita on hyvä ottaa huomioon myyntityössä
Työn tietoperusta sisältää myyntiprosessin vaiheiden ja tuloksellisen asiakastapaamisen tarkastelua. Työssä paneudutaan myös asiantuntijuuteen, ja mitä se merkitsee tämän päivän myyntityössä. Kirjoittaja on poiminut tietoperustaan myös aiheita, jotka kokee olevan merki-tyksellisiä myyntityössä onnistumiselle ja kehittymiselle. Kokonaisuudessaan tietoperustan aiheet ovat valittu sillä perusteella, jota kirjoittaja pitää tärkeänä oman kehittymisensä kan-nalta.
Portfoliossa kartoitetaan kirjoittajan lähtötilannetta myyntityön opiskelijana ja siirtymävaihetta myyntipäällikön työtehtävään sekä henkilökohtaista kehittymistä ja oivalluksia myyntityössä. Pohdinnassa käsitellään myös aiheita ja taitoja, joita kirjoittaja kokee tarpeelliseksi oppia ja kehittää itsessään tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa lukijalle teoriatietoa B2B myynnistä sekä asioista, joita on hyvä huomioida myyntityötä tehdessä. Portfolion avulla lukija voi myös miettiä omia hen-kilökohtaisia kehityskohteita kasvaessaan kohti myynninammattilaista.
Työ on toteutettu maaliskuu 2016 – syyskuu 2017 välisenä aikana. Tämän ajan sisällä ta-pahtui myös uusiin työtehtäviin siirtyminen, joten portfolion kehityskohteet ja tuntemukset ovat kerätty kyseisenä aikana.
Työn tavoitteena on pohtia kirjoittajan kehittymistä myyntityön opiskelijasta myyntipäälliköksi sekä syventää osaamistaan myynnin parissa. Lisäksi pohdintaan asioita, joita on hyvä ottaa huomioon myyntityössä
Työn tietoperusta sisältää myyntiprosessin vaiheiden ja tuloksellisen asiakastapaamisen tarkastelua. Työssä paneudutaan myös asiantuntijuuteen, ja mitä se merkitsee tämän päivän myyntityössä. Kirjoittaja on poiminut tietoperustaan myös aiheita, jotka kokee olevan merki-tyksellisiä myyntityössä onnistumiselle ja kehittymiselle. Kokonaisuudessaan tietoperustan aiheet ovat valittu sillä perusteella, jota kirjoittaja pitää tärkeänä oman kehittymisensä kan-nalta.
Portfoliossa kartoitetaan kirjoittajan lähtötilannetta myyntityön opiskelijana ja siirtymävaihetta myyntipäällikön työtehtävään sekä henkilökohtaista kehittymistä ja oivalluksia myyntityössä. Pohdinnassa käsitellään myös aiheita ja taitoja, joita kirjoittaja kokee tarpeelliseksi oppia ja kehittää itsessään tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa lukijalle teoriatietoa B2B myynnistä sekä asioista, joita on hyvä huomioida myyntityötä tehdessä. Portfolion avulla lukija voi myös miettiä omia hen-kilökohtaisia kehityskohteita kasvaessaan kohti myynninammattilaista.
Työ on toteutettu maaliskuu 2016 – syyskuu 2017 välisenä aikana. Tämän ajan sisällä ta-pahtui myös uusiin työtehtäviin siirtyminen, joten portfolion kehityskohteet ja tuntemukset ovat kerätty kyseisenä aikana.