Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B-esimyyntivaiheessa

Saalsto, Ida (2017)

Avaa tiedosto
Saalsto_Ida thesis.pdf (3.496Mt)
Lataukset: 


Saalsto, Ida
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017092915555
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin miten teollisen alan yritys voisi tuottaa digitaalisen markkinoinnin avulla arvoa potentiaaliselle B2B-asiakkaalle jo esimyyntivaiheessa. Arvon tuottamisella pyritään aikaansaamaan myönteinen ostopäätös palveluntarjoajan hyväksi. Työn toimeksiantaja ja kaikki toimeksiantajaa koskeva tieto määriteltiin salassa pidettäväksi.

Työn teoreettinen viitekehys muodostettiin asiakkaan arvonluonnin, ostoprosessin ja inbound-markkinoinnin ympärille. Keskeisiä tarkastelukohteita inbound-markkinoinnin aihepiirissä olivat digitaalinen markkinointi ja sisältömarkkinointi. Työn empiirinen osuus toteutettiin kvantitatiivisena, eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin kevään 2017 aikana hyödyntämällä sähköistä kyselytutkimusta.

Työn tavoitteena oli laatia digitaalinen markkinointisuunnitelma esimyyntivaiheeseen. Tämä laadittiin hyödyntäen sekä työn teoriaperustaa että empiirisestä tutkimusaineistosta saatua tietoa. Lopputuotos sisälsi suunnitelman mukaisesti myös esimyyntivaiheen digitaaliselle markkinoinnille laaditut mittarit.

Johtopäätöksinä voitiin todeta, että asiakkaan arvonluontia voi tukea jo esimyyntivaiheessa ostajaprofiloinnin mukaisesti tarjoamalla informatiivista ja arvokasta sisältöä monessa kanavassa. Vaikka sisällöntuotannolla on olennainen rooli esimyyntivaiheen arvonluonnissa, on myös pystyttävä houkuttelemaan kohderyhmä sisältöjen ääreen sekä hoivaamaan myyntiliidit ostaviksi asiakkaiksi. Tämä toteutetaan digi-taalisen markkinoinnin ja vaikuttavuuden seurannan avulla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste