Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Katsaus reality-sarjan tekoon ja sen mainontaan tekijän ja katsojan näkökulmasta : esimerkkinä Suomen huutokauppakeisari

Sundblad, Oona (2017)

 
Avaa tiedosto
Sundblad_Oona.pdf (1.553Mt)
Lataukset: 


Sundblad, Oona
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:amk-2017100215638
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä esiteltiin, mistä Suomen huutokauppakeisari kertoo sekä mitä tyypillisessä jaksossa ja sen jaksokohtaisessa mainoksessa eli puffissa tapahtuu. Opinnäytetyössä käytiin läpi, millä keinoilla katsojaan pyritään vaikuttamaan ja minkälaisia tunteita katsojassa herää puffia ja jaksomainosta katsoessaan. Opinnäytetyössä avataan, keitä sarjan vakituiset henkilöt ovat sekä keitä ovat jaksokohtaiset vieraat.

Osa opinnäytetyötäni on kyselytutkimus. Siinä tutkittiin, ovatko Suomen huutokauppakeisarin puffien ja jaksojen herättämät tunteet linjassa keskenään. Opinnäytetyön tutkimusosuudessa vertailtiin erityisesti puffin ja jakson herättämiä positiivisia tunteita. Tarkoituksena oli selvittää, onko jakso yhtä positiivinen kuin sen jaksomainos. Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmuoto oli survey-tutkimus, johon osallistui kaksikymmentäkaksi ihmistä. Heidät valittiin sattumanvaraisesti tutkijan tietämättä, ovatko he sarjan seuraajia vai ei. Tutkimukseen osallistuneet katsoivat puffin ja sitä mainostaneen jakson. Molempien katselukertojen välissä suoritettiin lyhyt kysely.

Tutkimuksessa selvisi, että Suomen huutokauppakeisarin katsojat pitävät jaksoa yhtä positiivisena kuin puffia. Sarjan henkilöitä arvostettiin iloisten luonteenpiirteiden ja käyttäytymisen ansiosta tasaisen positiivisesti. Tutkimuksen perusteella positiivisuus on Suomen huutokauppakeisarissa voimakas elementti ja sillä on iso vaikutus katsomiskokemuksen nautittavuuteen.

Opinnäytetyöhön haastateltiin useita henkilöitä, esimerkiksi Suomen huutokauppakeisarin tekijöistä leikkaajaa, tuottajaa, vastaavaa tuottajaa, kenttäohjaajaa sekä ohjaajaa. Lisäksi työhön haastateltiin ohjelmaa esittävän televisiokanavan Nelosen mainostiimin tuottajaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste