Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Välillä on vaikeaa erottaa, mikä on oppilaan kasvua ja mikä oman työn vaikuttavuutta" : Työkalu Wiitaunionin opiskeluhuollon palveluiden laadun arviointiin

Leppänen, Jonna; Suvanto, Sonja (2017)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Leppanen_Jonna.pdf (1.658Mt)
Lataukset: 


Leppänen, Jonna
Suvanto, Sonja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101015934
Tiivistelmä
Kehittämistyön tarkoituksena oli edistää oppilaiden ja huoltajien osallisuutta opiskeluhuollon palveluiden kehittämisessä. Tarkoituksena oli myös lisätä oppilaiden ja huoltajien tietämystä saatavilla olevista opiskeluhuollon palveluista. Työn tavoitteena oli kehittää työkalu, jonka pohjalta Wiitaunionin perusturva voi arvioida ja kehittää opiskeluhuollon palveluita. Tavoitteeksi nousi myös työkalun testaus ja jatkokehittäminen testauksessa esiin nousseiden asioiden perusteella.

Kehittämistyön teoria jakaantui kahteen osaan, opiskeluhuollon laadun kartoittamiseen ja työkalun rakentamiseen. Tietoa haettiin lainsäädännöstä ja aiemmista tutkimuksista. Kokemusperäistä tietoa saatiin opiskeluhuollon henkilöstöltä. Menetelmänä käytettiin teemahaastattelua, joka toteutettiin ryhmähaastatteluna. Haastatteluun osallistui kolme opiskeluhuollon toimijaa.

Työkalun validiteettia arvioitiin toimeksiantajien palautteen sekä testauksen avulla. Työkalun testaukseen osallistui 46 oppilasta ja 34 huoltajaa. Palautekyselyyn tuli 20 vastausta, eli vastausprosentti oli 25%. Suurin osa vastaajista piti työkalua selkeänä, ymmärrettävänä ja tarkoituksenmukaisena. Alhainen vastausprosentti laittoi kuitenkin pohtimaan kuinka saa-taisiin asiakasryhmä motivoitumaan opiskeluhuollon arviointiin ja kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste