Perehdytysopas SSAB Europe Oy:lle
Helminen, Reetta (2017)
Helminen, Reetta
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110216515
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110216515
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa toimeksiantajan perehdytysprosessia, tavoitetta lähdettiin saavuttamaan luomalla perehdytysopas Lean-ajattelun pohjalta. SSAB Europe OY:n putkituotteiden toimitustuelta puuttui ohjeisto, tai ainakaan tällaista ohjeistoa ei ole ollut yksissä kansissa. Asiakasohje luotiin, koska tämän asiakkaan tilaustenkäsittelyprosessi on haastavampi kuin normaalin. Tämän ohjeen luomiseen tuli pyyntö toimeksiantajalta.
Lean-ajattelu tuki perehdytysoppaan ja asiakasohjeen luomista. Perehdytysoppaan tukena käytettiin toimitustuen yksikön sisällä toteutettuja haastatteluja, sekä opasta testattiin levytuotteiden tilaustenkäsittelijöiden kanssa, joilla ei ollut aikaisempaa kokemusta Metocs-järjestelmästä.
Lean-ajattelun pohjalta syntyi myös kehitysehdotuksia toimitustuen yksikölle ja perehdytysoppaalla saavutettiin haluttu tavoite, eli rakentaa uusi ohjeisto ja koota vanha tieto samoihin kansiin. Tämä asiakasohje ja perehdytysopas jäivät vai SSAB Europe OY:n käyttöön.
Lean-ajattelu tuki perehdytysoppaan ja asiakasohjeen luomista. Perehdytysoppaan tukena käytettiin toimitustuen yksikön sisällä toteutettuja haastatteluja, sekä opasta testattiin levytuotteiden tilaustenkäsittelijöiden kanssa, joilla ei ollut aikaisempaa kokemusta Metocs-järjestelmästä.
Lean-ajattelun pohjalta syntyi myös kehitysehdotuksia toimitustuen yksikölle ja perehdytysoppaalla saavutettiin haluttu tavoite, eli rakentaa uusi ohjeisto ja koota vanha tieto samoihin kansiin. Tämä asiakasohje ja perehdytysopas jäivät vai SSAB Europe OY:n käyttöön.