Arbetsintroduktion för nyanställda i hotellreception : Checklista för inskolningen i receptionen på hotell Pommern
Holmberg, Annika (2017)
Holmberg, Annika
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111316950
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111316950
Tiivistelmä
Tämän lopputyön tarkoituksena on luoda toimiva tarkastuslistapohjainen perehdytys Hotelli Pommerin (Maarianhamina) vastaanottohenkilöstölle.
Tarkistuslista luo viiden koulutuspäivän pituisen oppimisjakson uudelle vastaanottotyöntekijälle.
Tarkistuslista alkaa ensimmäisenä työpäivänä tutustumisella työpaikkaan jatkuen aina viidenteen päivään, jolloin perehdytään monimutkaisempiin asioihin.
Tarkistuslistalla pyritään siihen, että uudet työntekijät oppivat kaiken loogisessa järjestyksessä kokonaisuuksista yksityiskohtaisiin työtehtäviin.
Åland Hotel Group Ab on maakunnan johtava matkailutoimija, johon kuuluu kolme hotellia, hotelli Pommern, hotelli Savoy ja hotelli Adlon.
Niissä on yhteensä 234 huonetta, joka on 41 % koko Maarianhaminan kokonaishotellikapasiteetista.
Tämä lopputyö esittelee työnkuvauksen ja opastamisen uusille työntekijöille. Tämän työn taustoittamiseksi on haastateltu kolmen eri vastaanoton työntekijöitä.
Työssä käsitellään myös Åland Hotel Group Ab:n historiaa, yrityskulttuuria, sekä hotelli- ja yritysjohdon toimintaa.
Tarkistuslista luo viiden koulutuspäivän pituisen oppimisjakson uudelle vastaanottotyöntekijälle.
Tarkistuslista alkaa ensimmäisenä työpäivänä tutustumisella työpaikkaan jatkuen aina viidenteen päivään, jolloin perehdytään monimutkaisempiin asioihin.
Tarkistuslistalla pyritään siihen, että uudet työntekijät oppivat kaiken loogisessa järjestyksessä kokonaisuuksista yksityiskohtaisiin työtehtäviin.
Åland Hotel Group Ab on maakunnan johtava matkailutoimija, johon kuuluu kolme hotellia, hotelli Pommern, hotelli Savoy ja hotelli Adlon.
Niissä on yhteensä 234 huonetta, joka on 41 % koko Maarianhaminan kokonaishotellikapasiteetista.
Tämä lopputyö esittelee työnkuvauksen ja opastamisen uusille työntekijöille. Tämän työn taustoittamiseksi on haastateltu kolmen eri vastaanoton työntekijöitä.
Työssä käsitellään myös Åland Hotel Group Ab:n historiaa, yrityskulttuuria, sekä hotelli- ja yritysjohdon toimintaa.