Päiväkirjaopinnäytetyö: Service Desk -agenttina Fujitsulla
Granroth, Nicklas (2017)
Granroth, Nicklas
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111316976
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111316976
Tiivistelmä
Tavoitteena on oman osaamisen ja kehittymisen tarkastelu, Service Desk -agenttina Fujitsulla. Asiakkaanani on suuri suomalainen vakuutus- ja pankkialalla toimiva yritys. Opinnäytetyö kootaan päivittäisen työn kuvaamisella ja raportoinnilla. Aikajakso päiväkirjalle on 12.2016 – 2.2017, sekä yksi viikko lokakuussa.
Service Desk -agentin työtehtäviin kuuluu palvelupyyntöjen hallinnointi ja ratkonta, mitkä saapuvat puhelimitse tai palvelupyyntölomakkeina. Tuettuja sovelluksia on noin 800, minkä takia suureksi osaksi työtä kuuluu tiedon etsiminen ja selvitystyö.
Lopputuloksena syntyi omaa osaamista kartoittava ja kehittävä raportti. Oman osaamisen kehittäminen on päässyt suurempaan huomioon päivittäisessä työssäni. Havainnoidessani työskentelyäni tein myös huomioita, kuinka tehokkuutta voidaan nostaa.
Service Desk -agentin työtehtäviin kuuluu palvelupyyntöjen hallinnointi ja ratkonta, mitkä saapuvat puhelimitse tai palvelupyyntölomakkeina. Tuettuja sovelluksia on noin 800, minkä takia suureksi osaksi työtä kuuluu tiedon etsiminen ja selvitystyö.
Lopputuloksena syntyi omaa osaamista kartoittava ja kehittävä raportti. Oman osaamisen kehittäminen on päässyt suurempaan huomioon päivittäisessä työssäni. Havainnoidessani työskentelyäni tein myös huomioita, kuinka tehokkuutta voidaan nostaa.