Opas luonnonkosmetiikan myyntiin
Tallila, Emilia (2017)
Tallila, Emilia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111517143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111517143
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda Flow kosmetiikan jälleenmyyjille opas heidän kasvojenhoitotuotteistaan. Tavoitteena on luoda yleisellä tasolla ohjeistava opas luonnonkosmetiikasta, sekä asiakkaan kohtaamisesta. Työssä siis avataan yleisellä tasolla luonnonkosmetiikkaa ja sen myyntiä, sekä mitä myyjän tulee omassa käyttäytymisessään ottaa huomioon myyntitilanteessa, sekä itse myyntiprosessia.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teoriasta, jossa kuvataan aloittelevalle luonnonkosmetiikan myyjälle mitä luonnonkosmetiikka oikeastaan on, ja mitä kyseinen käsite pitää sisällään. Työssä ohjeistetaan myös myyjää oman kehonkielen havainnoimiseen asiakaskohtaamisessa, sekä asiakkaalle annetun ensivaikutelman tärkeyteen myyntiprosessia ajatellen.
Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena eli produktina syntyi koulutusmateriaali, josta toimeksiantajayrityksen jälleenmyyjät hyötyvät Flow kosmetiikan kasvojenhoitotuotteiden oikeaoppisesta myynnistä asiakkailleen. Tuotekoulutusmateriaalissa hahmotetaan jälleenmyyjille selkeät ohjeet asiakkaille oikeiden tuotteiden löytämisessä heidän oman ihotyyppinsä mukaisesti.
Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt Power Point -esitys on helppolukuinen koulutusmateriaali uusille, sekä miksi ei vanhoillekin jälleenmyyjille. Esityksen tuotekohtaiset myyntiargumentit helpottavat tuotteiden myyntiä asiakkaille. Kuvioiden perusteella pystytään löytämään nopeasti asiakkaan ihotyypille sopivat tuotteet. Näin lisätään asiakkaiden tyytyväisyyttä itse tuotteisiin, että myös asiakaspalvelun laatuun. Esitys toimii myös hyvänä tukimateriaalina itse myyntitilanteessa.
Opinnäytetyö toteutettiin aikavälillä maaliskuu-toukokuu sekä elokuu-lokakuu 2017.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teoriasta, jossa kuvataan aloittelevalle luonnonkosmetiikan myyjälle mitä luonnonkosmetiikka oikeastaan on, ja mitä kyseinen käsite pitää sisällään. Työssä ohjeistetaan myös myyjää oman kehonkielen havainnoimiseen asiakaskohtaamisessa, sekä asiakkaalle annetun ensivaikutelman tärkeyteen myyntiprosessia ajatellen.
Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena eli produktina syntyi koulutusmateriaali, josta toimeksiantajayrityksen jälleenmyyjät hyötyvät Flow kosmetiikan kasvojenhoitotuotteiden oikeaoppisesta myynnistä asiakkailleen. Tuotekoulutusmateriaalissa hahmotetaan jälleenmyyjille selkeät ohjeet asiakkaille oikeiden tuotteiden löytämisessä heidän oman ihotyyppinsä mukaisesti.
Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt Power Point -esitys on helppolukuinen koulutusmateriaali uusille, sekä miksi ei vanhoillekin jälleenmyyjille. Esityksen tuotekohtaiset myyntiargumentit helpottavat tuotteiden myyntiä asiakkaille. Kuvioiden perusteella pystytään löytämään nopeasti asiakkaan ihotyypille sopivat tuotteet. Näin lisätään asiakkaiden tyytyväisyyttä itse tuotteisiin, että myös asiakaspalvelun laatuun. Esitys toimii myös hyvänä tukimateriaalina itse myyntitilanteessa.
Opinnäytetyö toteutettiin aikavälillä maaliskuu-toukokuu sekä elokuu-lokakuu 2017.